Gravid 5+3

Jag har klarat en hel vecka sen jag fick positivt graviditetstest. Symptom är fortfarande onda bröst av och till, som påverkas av minsta temperatursänkning, och lika delar trötthet och hunger. Jag är vanligtvis känslig för alltför långa måltidsuppehåll men nu är det värre än vanligt - jag måste ta en smörgås på kvällen och idag när jag inte ätit på tre timmar blev jag illamående!

I helgen berättade vi för svärföräldrarna. Vi alla fyra blev mycket rörda och kramade om varandra. Egentligen hade vi tänkt vänta till efter v 12 men eftersom vi bodde hos dem och jag var så hungerkänslig kände vi att det var bättre att berätta. De vet att det är tidigt, min svärmor berättade själv inte förrän närmare femte månaden för sina svärisar när hon väntade barn. Men jag ser bara fördelar, nu kan dom följa graviditeten på ett annat sätt. Mina egna föräldrar får vänta åtminstone tills vi sett hjärtat slå i v 8.

Åh, jag längtar tills i sommar då magen kommer ha vuxit! Hoppas på en söt liten badboll under en lätt sommarklänning på solsemestern. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0