Gravid 39+2: I väntan

Magen är bättre, om än lite gasig. Vi har typ vänt på dygnet här under mellandagarna, somnar vid två och går upp elva-tolv. På måndag jobbar sambon och jag får se hur jag fördriver tiden utan hans sällskap. Det är som att jag bara orkar hålla igång några timmar innan jag måste ta en tupplur. Jag är inte pepp på att ta mig nånstans heller, skulle gärna hitta på saker och typ träffa kompisar, men jag känner mig tungrodd och långsam. Är hellre hemma och pysslar.

Jag är fortfarande så glad över att mina svullna fötter och händer är ett minne blott, det pågick bara drygt två veckor, och får gärna aldrig komma åter. Nätterna börjar bli en utmaning. Ibland upplever jag det som tungt att andas, det är som att bröstkorgen är för nära halsen. Däremot kan jag lättare ligga på sidan än förut, hon sparkar mindre i protest, och då är det lättare att gosa in sig mot sambon. Det blir ett sånt avstånd med mitt fort av kuddar bakom huvudet och under benen som jag hade tills nu. Inatt hade jag ju öm mage till råga på allt, och hade sömnstörningar pga det.

Lilla vännen vrider på sig i magen, hennes pappa frågar varje dag om hon rör sig som vanligt, och jag har lyckan att känna den lilla foten långt ut mot höger sida, och rumpan ovanför naveln, och ibland en armbåge eller arm ovanför blygdbenet. Det är inte som sparkarna för några veckor sen, de är mer sporadiska men också mer kraftfulla och kan ibland kännas riktigt ordentligt. Vi längtar efter dig så mycket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0