Gravid 39+1: Trög mage

Två tabletter Magnesium och en tesked messmör och extra mycket vatten. Nu på kvällen blev magen plötsligt stenhård och gör jätteont i övre delen över mot ryggen, tex jag vänder på mig i soffan till ryggläge. Den är spänd och rund. Jag har varit lite trög i magen på sistone, delvis pga graviditeten men mest av all julmat och julgodis som jag satt i mig. Måste äta bättre och röra på mig lite, jag har bara gått en ynka promenad på en vecka bortsett från trask i shoppingcentrumet. Det är bara så lätt hänt såhär kring jul, när mamma packar ner små portioner av överblivet julgodis i burkar som står alldeles för lättillgängliga, och när Coop har 4 flaskor julmust för 20:-, att det blir lite väl mycket "unna sig" som höggravid.

Annars mår jag toppen såhär i vecka 40! Speciellt för att jag varken har ont under revbenen längre eller svullna och kliande fötter. 5 dagar kvar till bf...


Kommentarer
Frökenherman

Samma magläge här :/ som du säger, för mycket av det goda och för lite rörelse. Men så är det på jul :) Allt annat vore fel!

Svar: Skönt att jag inte är ensam samtidigt som det är tråkigt att du också märker av att magen inte är sig själv.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-27 @ 13:07:23
Hannah

Jag har konstigt nog blivit tvärtom! Det är jobbigt när magen inte fungerar som den ska så jag är glad så länge det varar. Vad skönt att må gott i övrigt, känns det som att du kommer gå över till 2015 i alla fall? God fortsättning :)

Svar: Jag tror det blir tvärtom ju närmare förlossningen man kommer, är det inte så?
Jag gissar på att det blir över årsskiftet, har inga förvärkar än.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-27 @ 13:40:15
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0