Gravid 40+0: Bf+1

Ingen bebis idag heller. Kanske lika bra, för jag sov uselt inatt. Sov borta hos föräldrarna och hade både kliande tår och avsaknad av skön sovställning. Vid 02:45 vaknade jag för toabesök, sen fick jag min vargtimme och kunde inte somna om. Sms:ade sambon att jag saknade Honom och fick svar att han saknade mig med och att ha handen på min mage. Han har det varje kväll, även om jag somnat. Hans och lillans egen stund.

Sen idag har jag varit uppe och igång "mycket", för att vara höggravid iaf. Hjälpte föräldrarna lite grann (tittade mest på) när de renoverade, med det jag kunde. Jag är väl en ganska svag medhjälpare får jag medge, som varken kan bära tungt, böja mig, sträcka mig eller nå. Sen följde jag med hem till familjens lilla baby och fick öva på att både trösta och vagga och byta body. Det är faktiskt en teknik att klä på en ostyrig liten varelse. Och precis som sist blir längtan efter vår egen krabat större.

Eftersom jag varit uppe och stått och gått (och suttit, dvs. allt utom legat ner) har jag nu lite lätt tryck nedåt, och ilningar då och då. Det är inga direkta tecken på förlossning utan snarare en konsekvens av en stor mage och fixerad bebis. Även om jag önskar att det var tecken...

Det blev alltså ingen bebis idag heller. Imorgon? Eller på måndag, enligt morsan är det fullmåne den 5/1 och då sätts många förlossningar igång enligt skrock. Vem vet?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0