Olika vägar till samma mål

http://www.dn.se/livsstil/i-vantans-tid-pa-ratten-att-foda-andras-barn/

 

Jag tycker surrogatmödraskap är intressant. Personligen vill jag hålla alla dörrar öppna för möjligheten att bli mamma. Om detta är det som krävs för ett biologiskt barn, varför inte? Samtidigt vill jag inte att fattiga kvinnor i redan utsatta situationer ska känna sig pressade till något. Alla parter måste vinna. Men surrogat som princip är fantastiskt, tänk att låna ut sin livmoder till en annan människa, vilken ädel handling! Och ett teknikens under!

 

Vad tycker ni?

 



Kommentarer
Dujaghanvi

Borde definitivt legaliseras i Sverige enligt min mening! Det finns många som behöver den hjälpen, och jag tror att många skulle vilja ge den! Lättare med ordnade former på hemmaplan så att säga. Så definitivt för!

2014-03-16 @ 14:55:13
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
DrömmamedPCOS

Jätteintressant! Tycker absolut det borde vara ett lagligt alternativ i Sverige. Är däremot inget för mig. Har alldeles för stort behov av att få vara gravid. Den längtan är lika stor som längtan efter en liten. Men finns de dem som ser detta som vägen så tycker jag de borde finnas även här :) Helt klart!

Svar: Jag har också behov av att vara gravid :) Men jag tänker på lång sikt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-18 @ 12:29:22
URL: http://www.drommamedpcos.bloggo.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0