Försök nr 8: Peptalk

Dags för lite peptalk!
 
Läkaren mars 2014: Det här ser bra ut, KMP! Allt ser perfekt ut, nu är din kropp helt redo för ägglossning så ge er iväg och ha sex på momangen!
 
KMP mars 2015: Fem behandlingar med Puregon, det var det som krävdes! Nu har vi vår lilla bebis som ligger och snusar i sin babynest. Tänk om jag vetat det här för ett år sen att drömmen skulle slå in så snart...
 
KMP mars 2033: Det tog sin tid... mer än ett år av väntan... sen kom Du, mitt älskade barn som nu är 18 år och myndig. Du var så efterlängtad och vi var så lyckliga när vi fick positivt på graviditetstestet där i april år 2014... *sippar på champagne*
 
Snart VUL!


Kommentarer
Anonym

Helt rätt inställning, ååå vad jag önskar att din dröm blir sann!!

Svar: Tack...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-20 @ 13:01:53
dujaghanvi

Snyggt pepptalk!! Hoppas allt gått bra idag!

Svar: Det gick som väntat... allt ser bra ut men jag behöver mer för det har inte hänt något än med någon äggblåsa.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-20 @ 16:09:35
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Tina

Ja det är bra, man måste försöka hålla humöret uppe.

Får jag fråga er alla, hur ser ni på alkohol under behandlingen? När jag åt pergotime drack jag ibland nån gång på helgen. Men nu med puregonet vågar jag inte riktigt chansa och har inte druckit någon alkohol, vill inte behöva ta sprutorna mer än nödvändigt, men jag vet inte om jag överdriver? Läkarna har ju inte sagt nåt om att man ska avstå..men ändå?

Svar: Jag kan svara: Jag dricker alkohol under behandlingen. Jag vill inte avstå från något jag tycker är trevligt och gott. Däremot avstod jag från och med den dag jag fick ägglossning och tog ägglossningssprutan, just för att inte riskera något. Sen väntade jag tills jag fått konstaterat "icke gravid" innan jag började igen. Dricker dock max 1 gång/veckan och då oftast bara 1-2 glas vin.
Jag frågade förut sköterskan om jag kunde dricka vin vid ett negativt graviditetstest. Hon svarade ja. Så egentligen påverkar det inget foster så pass tidigt, men jag vill som sagt inte riskera något att befruktningen blir störd.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-20 @ 18:54:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0