Rätt metod?

Kroppen fortsätter sava - förhoppningsvis ett gott tecken på en saftig växande äggblåsa. Saftig och saftig, hehe - snarare stark och kvalitativ! Ett superägg!
 
Men faktum är att jag börjar bli less på riktigt. Det här är min fjärde Puregonomgång! Och det är alltid något som är fel: blödningar, för många ägg, för få ägg... Jag tänker: Är det fel metod? Kommer vi få gå över till ivf, provrörsbefruktning? Flera pco-bloggare jag följer går över till ivf nu. Det steget känns enormt läskigt! Jag vill verkligen inte det. Samtidigt är utsikterna väldigt goda att lyckas då. Men ändå... Ivf?! Wtf?
 
*tår i ögat*
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Dujaghanvi

Jag tyckte att det var ett stort och läskigt steg. Men fokuserar på målet - och hur jag tar mig till målet börjar bli ointressant. Pergo? Ivf? Vill vill ha barn - så enkelt är det. Men det ska ju kännas rätt för dig och er.

Svar: Du har rätt. Målet är viktigare än resan dit i det här fallet. Men det är känslor och tankar som snurrar... IVF känns ju som ett definitivt konstaterande: "du är inte fertil". Provrörsbefruktning... ska det behöva gå så långt, är väl det man tänker... Men absolut, det känns mer realistiskt med IVF nu än förut.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-28 @ 07:24:22
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Anonym

Kämpa på vännen! Vi håller oxå på och min kropp vill inte heller samarbeta.

Svar: Det är frustrerande, allt man vill är ju att den ska funka normalt... Tack för stödet.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-28 @ 21:27:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0