Lite statistik

Varning!
Denna text rekommenderas inte som läsning för någon som är över 22 år för det ser för jävla tråkigt ut med den där lutande kurvan.
 
Lite statistik från företaget ClearBlue:
 
Effekten av en kvinnas ålder på beräknade månatliga graviditetssiffror
 
Även om jag får ägglossning av Puregon+Ovitrelle så har jag ändå bara strax under 25 % chans till befruktning om man ser till min ålder (det här fick mig att gråta nyss, men jag blev på bättre humör av att leta upp diagram - det är roligt med statistik).
 
Skillnaden är ju att normala människor har typ 12 möjligheter till befruktning under ett år medan normala människor med PCOS som jag får nöja sig med så många möjligheter som kan ges under mottagningens öppettider. Eftersom min kropp inte är så lätt att reglera med hormoner har jag fått totalt ett (!) försök under ett år. Och det var i maj.
 
Varje barn är ett mirakel, men nog kan man räkna vissa barn till större mirakel än andra? ;)
 
 
Psst. Vi med PCO är ofta fertila längre upp i åldrarna. Så även om vi har det tufft när vi är unga kanske en sladdis är på sin plats om några år?


Kommentarer
ida

Hej! Har följt din blogg ett tag, även om det låter dumt är det skönt o läsa om andra som är i samma sitts. Jag ska oxå börja på mitt fjärde försök med puregon sprutor,så det är extra roligt följa någon som är lika i behandlingen som man är själv:) lycka till denna gången håller tummarna:)

Svar: Hej IdaDet är skönt, det tycker jag också. Speciellt när man ser statistiken, att de allra flesta blir gravida inom ett år och inte jag - då är det lätt att nedvärdera sig själv.
Kul att du också börjar med Puregonsprutor! När då? Jag hoppas på att få börja imorgon kväll, måste få klartecken från läkarna först.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-05 @ 22:23:04
ida

Jag ska ringa läkaren i morgon o hoppas jag får börja med provera snarast så jag börjar nog inte med sprutorna än på två veckor gillar inte riktigt när det är massa ledigheter det drar ut så på tiden. Vilken enhet börjar du med denna gång?

Svar: 50 enheter
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-06 @ 21:16:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0