Försök nr 7: Väntan

Lägesrapport

 Humör: Fortfarande känslomässigt labil. Jag blev så arg på jobbet idag och kan inte avgöra om det var ogrundat eller ej. 

Sedan hände en till sak: En kollega hade med sig sitt lilla barn idag, allt gick bra, det var bedårande sött, jag var glad - men efteråt låste jag in mig på toaletten och bölade. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var eller vad som var fel mer exakt, det kändes bara för jävligt!

Kroppen: Den dova molande värken är konstant men mycket svag. Det känns ganska likt en mildare variant av mensvärk och jag blir alltid lika förvånad när toapapperet inte visar blod. Imorse ilade det till, dels upp mot magen och dels neråt ljumsken. Jag är hård i magen, det kan höra ihop.

Längtan: är också den konstant. Det är så lååååångt kvar till 17/2 då jag får testa... Det gör mig knäpp!

 

Annars knatar livet på runt omkring mig. Men för mig kretsar allt kring en obekväm väntan som kantas av oro och osäkerhet. Jag är mer än lovligt pessimistisk och kan inte riktigt tro på att det blir en graviditet den här gången heller. Att jag är dömd till att få se andra lyckas. Jag är också rädd för allt som kan gå fel. Att jag blir gravid men får missfall. Som sagt, fortfarande labil... 



Kommentarer
Nyfasilivet

*krama-om*
Ska också testa, men om en vecka.. Känns som skitlänge att vänta, men dagen kommer!! Jag håller alla tummar jag kan för dig <3

Svar: Sant, den dagen kommer... Håller tummarna för dig med. Hej förresten.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-06 @ 08:50:53
URL: http://ennyfasilivet.blogg.se
Frida

Jag önskar jag kunde vrida fram tiden åt dig, att vänta är så innibövelen segt, och man hinner analysera och känna efter tusen gånger om.. men att du känner att kroppen reagerar tror jag är positivt, och jag hoppas det :)

Svar: Ja, det är SKITSEGT! Vill också vrida fram tiden... och får jag inte plus på stickan vill jag vrida fram tiden till NÄSTA behandling!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-06 @ 20:48:07
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0