Vår resa

"Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu och så mycket som du kämpar ger mig så otroligt mycket hopp för min egen del. Jag diagnostiserades med PCOS nu i höstas och jag fyller 20. Jag kommer nog tänka tillbaka väldigt mycket på dig den dagen jag själv känner att jag vill försöka skaffa barn. Du är en otrolig inspiration och du är sjukt stark, tack för att jag får följa din resa.
Enorm kram! Och hejja hrjja!"
 
Den här fina kommentaren fick jag igår. Jag blev så glad att jag lyfter upp den i ett eget inlägg. Uppfattas säkert som lite skrytsamt, men jag blev riktigt rörd och glad av dina ord, Emma.
 
Det är väl därför vi alla bloggar, för att beröra varandra och vid varandra? Få berätta och dela med oss av vår historia. Dokumentera vår väg resa som vi gör, var och en, men som oftast delar samma mål: bli gravid, få ett barn, bli mamma. Exakt destination och vilket bagage vi bär ser alltid lite olika ut. En del får en väldigt kort resa, andras resa är väldigt lång. Trots att vi kanske planerat annorlunda från början.
 
Men vägen mot ett barn kan vara precis som vilken resa som helst.
 
När den ena surfar runt på olika reseguider har den andra redan bokat biljett.
När den ena febrilt letar efter en taxi har den andra checkat in på hotellet.
När den ena precis packat väskan har den andra packat upp
När den ena stakar sig fram med ordlexikon har den andra redan beställt in dricka.
När den ena har bränt sig i solen har den andra hittat skugga.
När den ena har hittat till poolen har den andra hittat till havet.
När den ena har fått sand i skorna har den andra köpt sandaler.
När den ena ännu springer runt med karta, är vilse och gråter, har den andra redan kommit fram, gjort sig hemmastadd och kan njuta av sin efterlängtade semester.
 
Var och en befinner sig olika - en är i början, en har precis lyft och en annan har precis landat - men med hjälp av varandras erfarenheter och stöd kan vi lära av varandra. Reseberättelser är ju alltid mer levande än en resepocket. Kanske blir resan lite lättare, bagaget lite mindre tungt och sikten framåt lite tydligare.
 
Åtminstone har den blivit det för mig tack vare er.


Kommentarer
Tina

Åh vilket härligt inlägg. Håller med om att vi har olika resor och olika långa resor framför oss. Mot och medgångar...

Nu har jag tagit 3 graviditetstest:
10 dagar efter ovitrelle svagt plus
11 dagar efter negativt
13 dagar efter svagt plus igen.
Enl Fass kan sprutan stanna upp till 10 dar, så nu borde jag väl kunna lita på plusset?

Svar: Upp till 14 dagar... Jag tror också att det är positivt. Men försök vänta till fredag morgon för att veta säkert. Jag fick ett starkt "minus" sist 10 dagar efter ovitrelle. Så förmodligen stämmer det!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-10 @ 06:02:12
dujaghanvi

Verkligen fina ord från Emma! Du har så rätt i det du skriver om allt stöd man får! Bloggning är över all förväntan för mig! :)

2014-04-10 @ 08:35:11
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Tina

Fast på FASS och enligt ivfkliniken står det 10 dagar. Så det stämmer nog.

Svar: Då får jag bara gratulera :) kul!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-10 @ 17:38:07
Tina

Fniss, har inte gått in än och om jag ska vara ärlig tror jag inte på det riktigt än. Men jag återkommer om resultat efter helgen. Känner du någon äl?

2014-04-10 @ 18:10:44
RandyVab

my brother and I are really happy having discovered the web page, it is exactly what I have been scouring the internet for. The up to date info on this great website is always constructive and is going to contribute my relatives significantly productive help. It looks like everyone on the forum gained incredible amounts of details about the things I am interested in and categories of topics and information definitely can be seen. I am not on the web much and as I get a break Im always searching this sort of factual information and stuff similarly just like it. I will be back tomorrow. If anyone needed major services like: We sell used Column Protector pallet racks and rack beam in East Los Angeles

2022-09-03 @ 04:48:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0