Försök nr 8: Positivt???

Jag vet att många av er är spända på att höra hur det gick idag på testdagen.
Jag vaknade vid 02.00 och var kissnödig. Jag tvingade mig sjäv att somna om eftersom jag ville spara mig till morgonen. Någon gång efter 05.00 vaknade jag igen. Nu kunde jag inte hålla mig längre för nu var det väl ändå morgon?!
Jag tog testet och först syntes bara kontrollsträcket. FAN. Men strax började det växa fram något. Ett till streck, åtminstone ett halvt sådant. Jag följde det med tindrande ögon och gapande mun. Och såg det här:
 
 
 
Betyder det här att jag är gravid??? Resten av morgonen kunde jag inte somna om (sjukdag idag). Jag var klarvaken vid 05.30, det har aldrig hänt förut i mitt vuxna liv. Jag törs inte ta ut något i förskott. Det KAN vara falskt positivt eftersom jag är på dag 10 med Ovitrelle. Upp till 10 dagar efter Ovitrelle kan det bli falska positiva graviditetstest enligt Fass. Jag har därför köpt ett digitalt test att ta imorgon. Jag har bestämt mig för att inte vara säker förrän tidigast måndag. Jag ska testa varje dag tills dess såvida testet imorgon inte visar starkt negativt för då vet jag ju åt vilket håll det bär. Det är min stora rädsla just nu att testerna framöver ska visa allt blekare streck... att Ovitrelle x3 spelade mig ett fult spratt.
 
Däremot så har jag som molvärk/spänningar i magen som inte beror på min entusiasm. Det är en ny slags känsla; inte som mensvärk och inte som hunger. Inga tecken på en intågande mens heller... Det måste väl betyda nåt?
 
Jag är som sagt fortfarande grymt osäker. Jag tror jag kan vara gravid. Jag tror jag kan vara gravid.... Eller vad säger ni?
 
129 besökare idag (kl. 21.40) vilket är rekord. Jättekul att så många vill se hur det går för mig! Tack hörni!


Kommentarer
DmPCOS

Positivt! Kontrollatrecket visar att de funkar, kanon, å ett ytterligare visar graviditet!! Ta fler!! Kolla mer än bara på morgonen:D ta ett NU tex! Jag tog ett på fm, ett på em å ett på kvällen. Är du gravid så visar de positivt oavsett på dygnet. Wow!!!! :D kan ju inte va nå annat!!

Svar: Hehe jag tog ett på kvällen också efter din uppmaning men så schabblade jag bort det och höll det alldeles för kort tid under strålen (körde utan mugg). Det kom upp ett kontrollstreck typ tre minuter senare och sen ett jätteblekt streck till. Slängde det testet för att glömma det, haha.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-25 @ 22:12:42
fladdertanke

Åh! Jag hoppas hoppas hoppas att de är din tur nu!! De borde väl inte vara så starkt om de är otrivell? Nej jag tror de är din tur nu, er tur nu. De måste de va. Blir helt tårögd :) kram!

Svar: Hej! Nä man hoppas ju att Ovitrellen inte skulle gett så starkt så långt efterhand. Det måste bli vår tur nu, ja det tycker jag med!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-25 @ 22:53:51
Dujaghanvi

Jag har kollat din blogg sjuttioelva ggr idag, och varje gång längtar efter att få se något sånt här! När tog du ovitrellen? För ett tydligare positivt test får du leta efter, bara ovitrellen som skulle kunna ställa till det. Å tänk om det är över/börjar nu?!?!

Svar: Jag tog 3 sprutor Ovitrelle varav den sista 15 april på kvällen (elva dagar sen idag). Ja tänk om det börjar nu.... magiskt...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-25 @ 23:54:52
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Tina

Åh vad kul. Men spm du säger kolla imorgon igen för att vara säker att det inte är ovitrellen. Spännande!!

Svar: Du fick starkare och starkare plus väl allteftersom dagarna gick från medicinen?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 00:31:32
Mariadottir

Jag bara ligger här och ler och hoppas så innerligt att det växer en liten människa i dig nu! Det bara MÅSTE vara så!

Svar: Tack för att du tror på mig!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 07:15:46
URL: http://mariadottir.wordpress.com
Frida

Jaaaaa, för mig är det ett positivt resultat, och jag hoppas otrivillen är ute ur kroppen o inte ställer till med beskymmer..
Grattis grattis grattis!!! Detta är total lycka! :)

Svar: Tack!!!
Eftersom det känns även fysiskt i kroppen så hoppas jag och tror att Ovitrellen är ute.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 08:13:42
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Hanna

GRATTIS!!!Åh vad glad jag blev när jag såg detta!!Njut nu!!Kram

Svar: Tack, Hanna, jag ska försöka.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-27 @ 12:31:52
URL: http://nattstad.se/drommenomettbarn
Anonym

Varför tog du 3 Ovitrelle?

Svar: För att motverka bruna flytningar och att ägget verkligen skulle fästa om jag minns rätt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2017-05-05 @ 06:34:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0