Andra försöket - Dag 5 med Pergotime dubbelkur

Inga biverkningar än. Om jag känner efter riktigt mycket kan jag känna hur det ilar smått på höger sida i nedre delen av magen, "tjejmagen", så jag ska vara uppmärksam vad gyn säger ifall det faktiskt blir ägglossning - kanske är det någon slags aktivitet som sker där?
Jag frågade på FL, i en tråd för dem som lyckats bli gravida med Pergotime, om de känt några biverkningar den behandlingen där de befruktades. Jag fick bara ett svar och hon hade inte känt något. Så min teori om att det bara blir ägglossning ifall Pergotime gett biverkningar stämmer nog inte - det är nog mest ett tankespöke. Jag är inställd på att det INTE kommer lyckas - det är en metod för att skydda sig mot ett eventuellt negativt besked. Hellre ha låga förväntningar och bli glatt överraskad än ha höga förväntningar och bli besviken. Så jag planerar redan för nästa kur och hur jag ska gå ner i vikt tills dess. Något som ärligt talat går föga bra - det var tårtbjudning på jobbet idag och ikväll till middagen blir det potatis- och svampcheescake till biffen. Men det ska vara gott att leva också, väl?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0