Gravid 25+3: Krämpor

I vecka 26 har jag nu följande "krämpor":

- Håll i sidan. Varje dag spänner det och stramar strax under revbenen på höger sida, det är som håll, och gör att det är obekvämt att både stå och sitta. Sen vecka 25 är det en ren pina ibland och barnmorskan kan inte förklara det heller. Är lite ängslig för att det bara ska bli värre...

- Kissnödig... En kopp te = två kisspauser inom en halvtimma. Går jag inte gör det ONT! Jag kan riktigt känna hur barnet trycker på inifrån, tack och bock.

- Sura uppstötningar. Började komma smygande i helgen. Känns som om maten aldrig riktigt lämnar halsen. Ingen stor grej än men anar att det blir mer och mer. Yuck.



Kommentarer
Tina

Jag har jätteproblem med halsbränna, det hade jag iof redan innan jag var gravid så det kom inte som en chock. Köpte gaviscon som tydligen ska vara effektivt, inte så gott, men effektivt. Tyckte det var bra när det väl började verks, vilket tog säkert en timme,

Svar: Det har gett med sig, jag hoppas det var en tillfällighet under dessa dagar. Tack ändå för tipset om Gaviscon.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-24 @ 18:10:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0