Gravid 25+0: Underbart att vara gravid

Jag älskar att vara gravid!

Jag älskar att magen kommer först och sen jag. Att andra människor, speciellt medelålders kvinnor, ler mjukt och vänligt mot en och mer än gärna delar med sig av sina egna erfarenheter. Att förstrött smeka över magen och besvara en spark genom att försiktigt massera tillbaka ett meddelande om att mamma känner dig och finns här, lilla barn. Att böja sig fram och känna hur magen gör sig påmind. Att fnissa åt sig själv när man inte särskilt smidigt ska ta sig fram i ett trångt utrymme. Att titta sig i spegeln och se en rund mage. Att behöva påpeka att jag snart går på föräldraledighet och att det därför blir min vikarie som tar hand om det. Att svara "ja, jag är gravid". Att efter tio års barnlängtan äntligen få uppleva att drömmen är på väg att bli uppfylld.

Det är underbart.



Kommentarer
Dujaghanvi

Fint skrivet! :)

Svar: =) Måste ju fokusera på det positiva nu de här tre sista månaderna.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-20 @ 09:14:47
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Tillan

Hejsan!
Vet inte hur jag halkade in på din blogg. Om du vill dela din glädje med flera mammor så är vi en hemlig grupp på Facebook som man kan gå med i för folk som har bf december 2014, vi är ett härligt gäng och ingen annan än vi ser vad som skrivs, om någon får med eller något. Den är helt hemlig. Om du vill vara med så är det bara att maila mig på min adress där uppe. Hoppas vi ses :)

Svar: Tack men nej tack :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-21 @ 07:47:59
Hannah

Så fint skrivet! Tack för att du påminde mig om allt det underbara istället för att bara stånka och hoppas på att tiden ska gå fortare :)

Svar: Det är bara 9 månader och jag försöker njuta så mycket jag kan!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-21 @ 16:02:15
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
sockernosen

Lycka!

Svar: Väldigt stor ja :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-22 @ 14:01:06
URL: http://sockernosen.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0