Gravid 24+2: Valet 2014

Riksdagsvalet 2014 idag. Tänk att lilla hjärtat kommer vara drygt 4 år vid nästa val. Undrar hur en ny riksdag/regering påverkar hennes första år i livet. Jag vet vilken politik som påverkat hennes tillblivelse, med möjligheten att få tidig fertilitetshjälp och välja egen vårdgivare exempelvis. Snart kommer barnbidraget, föräldraledigheten och förskolan som också kan komma att förändras till det bättre eller sämre beroende på vem som har makten. Och givetvis vår miljö, klimat och omvärld.

Allt kommer ha betydelse för hur hennes framtida liv blir - oavsett arv, genetik och uppfostran som jag och min sambo bidrar med så finns där en omgivning som kommer forma vår lilla tjej till en egen liten person. Det är både hiskeligt läskigt och häftigt. Så jag gör mitt bästa att påverka omvärlden till det jag tror är bäst för min dotter, varav rösta är ett sätt. Med ens känns valet ännu mer viktigt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0