Gravid 23+3: MVC-besök

Med långsamma steg och kraxande röst begav jag mig till efterlängtat mvc-besök med mamma som sällskap. Jag fick moderskapsintyg att skicka in till Försäkringskassan samt några fler papper som ska med till BB, exempelvis ett där det står att jag måste vaccineras mot Röda hund för det skydd jag har håller tydligen på att gå ur mig. Ingen fara för babyn hursomhelst.

Mot vadkrampen ska jag prova magnesium och mot det "håll" jag ibland får vid revbenen på höger sida finns egentligen ingen bot, det är normalt och inget att vara rädd för.

Barnmorskan tog blodtrycket mitt (100/60) vilket är lite lågt och så lyssnade vi på bebisens hjärta som slog fint (144/minut). Nu i vecka 24 var även första gången hon mätte magen (sf-mått) och mätte minns rätt 25 cm. Lite över medel men hon betonade att det är ju första måttet så det säger ingenting än. Jag tycker om mätningar och statistik av olika slag så det blir spännande att se om tre veckor då jag ska dit på återbesök. Just nu är magen inne i en tillväxperiod så den kommer nog växa lite till den närmsta tiden.



Kommentarer
Milli

Vad kul att allt rullar för dig. Härligt att du kommit så långt i graviditeten.

Svar: Ja det är härligt :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-09 @ 20:39:35
URL: http://vidrommeromdig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0