Gravid 29+3: Underbara sparkar

Lillan har levt rövare idag. Både tidigare under dagen och nu på kvällen kan jag känna små fötter eller händer fäktas åt alla håll och kanter. Jag föreställer mig att hon sprätter med armar och ben och skrattar därinne medan hon pockar på sin mammas uppmärksamhet. Det är SÅ otroligt roligt och mysigt att påminnas om hennes existens på det här sättet. Smeka magen och möta upp sparken från utsidan. Ibörjan av graviditeten önskade jag mig förgäves en liten tv-ruta på magen, som Teletubbies har, där jag kunde kika på barnet och se att det levde. Ge mig bara ett tecken på att du finns, bad jag desperat. Och nu får jag tecken varje dag, i form av små fötter och händer som buffar och har sig. Helt fantastiskt. Jag kommer sakna att ha en baby i magen även om en baby på utsidan kommer vara hundra gånger mer underbart.


Kommentarer
Frökenherman

Mysigt :) Att varje dag få känna bebben där inne måste vara hur underbart som helst!

Svar: Det är det verkligen :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-21 @ 07:11:25
Hannah

Det roligaste som finns är när man kan "jaga" händerna/fötterna som far fram och tillbaka under huden, en liten lek mellan mor och bebis :)

Svar: Det börjar kännas väldigt tydligt nu, igår var det verkligen som en fot som gled längst insidan av magen, nästan obehagligt fast mest häftigt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-21 @ 10:18:54
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0