Gravid 28+0: Vecka 29 och MVC

Nu är vi inne i tredje och sista trimestern. Jag ligger här på soffan och vilar ryggen/överkroppen inför kvällens middagsbestyr. Det är något jag ser fram emot varje dag - få räta ut mig raklång på soffan och känna hur "hållet" långsamt ebbar ut. Jag och sambon var på vårt extrabesök hos MVC-barnmorskan idag och agerade två oroliga förstagångsföräldrar. Hon tyckte inte det onda var något konstigt, jag är kort och ju mer magen växer desto trängre blir det och efter en arbetsdag vid datorn blir jag mer och mer hopsjunken. När hon palperade min mage kände hon små fötter och knän precis vid det onda stället, och huvudet ligger nedåt, på ner mot bäckengången, så det var ytterligare en anledning till att jag får ont.

Men för att stilla min oro och utesluta något annat har jag fått en tid hos MVC-läkaren nästa vecka. Jag vill veta varför det finns en motsatt öm punkt på ryggen (det strålar över, som ett tunt band) och om det verkligen bara beror på barnets läge och min korta överkropp. Och varför det alltid är på samma ställe.

SF-måttet är f.ö. 28 cm idag och bebisen blev störd och flyttade på sig lite när hon kom med dopplern vilket tydligen tyder på en pigg och frisk liten krabat. Härligt! Det viktigaste är ju ändå att hon därinne mår bra. 



Kommentarer
Hannah

Skönt att äntligen få träffa bm! Men hur kort är du då? Måste ju finnas massor av korta människor i denna värld som är gravida? Tur du ska träffa en läkare också, kanske han hittar ett bättre svar. Kämpa på <3

Svar: Jag är inte såå kort, runt 160 cm.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-10 @ 20:20:21
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Hannah

Jag är 158, och en halv ;) Mycket viktigt det där haha! Borde ju bi lite jobbigare om man är liten för det finns inte så mkt plats i magen. Fast alla bär ju bebisen olika också i och för sig. Huvudsaken du får hjälp så du slipper ha ont. Hur länge kommer du jobba?

Svar: :) Hehe, ungefär som att man är 7,5 år gammal och inte bara 7.Jag vet inte än, typ halva december.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-13 @ 08:58:11
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0