Gravid 33+5: Aktiviteter

Lite som hänt den senaste veckan:
- Jag och blivande fadern har varit på ett pass gravidyoga tillsammans (fick bl a prova förlossningsställningar där partnern är delaktig)

- Vi har gått på informationsträff på den förlossning/BB vi nu tänkte välja. Fick mycket bra undervisning i barnafödande och tiden efter. (Sterila kvaddlar tror jag kan passa mig)

- Vi har äntligen beställt åkpåse till vagnen: Bjällra of Swedens Multibag. Åkpåse, babynest och bärskydd för sjal/sele i ett. Håller tummarna att den är bra. Jag ska hämta den nere på affären efter jobbet.

- Jag har fått en fin amningskudde av den blivande fadern. Tummen! Blivande morfar tyckte det var ett lustigt köp, vi får se om det är en onödig pryl som vi förstagångsföräldrar lurats på, eller om den är fullkomligt oumbärlig.



Kommentarer
Madde

Amningskudden är oumbärlig utan tvekan, inte bara till amning utan man kan ha den bakom bebisen när den lär sig sitta.
Dessutom är den fantastisk att ha som kudde när man vilar i soffan.
Jag hade ingen till första barnet men fick en nu till andra och undrar verkligen hur jag överlevde utan den :)

Svar: Låter kanon!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-19 @ 20:24:17
Hannah

Jag trodde den var en onödig pryl, typ använd en vanlig kudde tänkte jag. Men man sitter många långa timmar och ammar och när jag fick ont i axlarna köpte jag en Tummen amningskudde och blev bra direkt! Hur bra som helst och enkel att använda!

Svar: Den här är från Rätt start tror jag. Vi får se, som du säger ammar man väl mycket och långa stunder ibörjan.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-20 @ 13:42:06
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Therese

Amningskudde är oslagbart. Har använt den till båda mina barn. Som sagt sitter man och ammar jämt i början och då är kudden underbar att ha. Och när de leker på golvet. Hade inte klarat mig utan min kudde :-()

Svar: Låter bra :) Funkar ju oavsett amning eller flaskmatning.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-20 @ 19:25:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0