Gravid 34+1: Vecka 35!

Tiden går fram i en rasande fart. Redan vecka 35?!
Jag ligger och slipar på mitt förlossningsbrev. Försöker hålla det kortfattat och strunta i det mest självklara. Jag gissar att ingen vill spricka eller använda sugklocka om det inte är tvunget...
Ikväll har jag som lättare molvärk på höger sida, ner i höger ben. Varför alltid höger sida?
Och så sparkar den lilla krabaten lite annorlunda än förut, det är högre upp mot revbenen (höger sida) och även om det inte är sådär "våldsamt" som många vittnar om, så känns det och jag drar efter andan, mest av förvåning. Ska du få din mamma att kippa efter luft, din lilla rackarunge?
BB-väskan borde jag kanske packa snart också. Åtminstone ta fram första babykläderna och planera för det viktigaste som vilka hygienartiklar jag och sambon kommer behöva. Speciellt om vi bor kvar 1-2 nätter utöver förlossningen. Än är det mellan 3-7 veckor kvar och det är ju inte galet mycket prylar som behövs egentligen. När packade ni BB-väskan?


Kommentarer
Dujaghanvi

Jag packade i vecka 35 på barnmorskans inrådan. Hann dock packa om den ett par ggr ;) Men hade en från v 35.

Svar: Kanske skulle börja snart... Det är lite nervöst att ta det steget för det betyder att det kan hända snart. Hehe.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-22 @ 02:08:28
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Therese

Haha packade i vecka 33. Otålig. Dottern föddes i 38+0 och sonen 36+6.

Svar: Ok, det var i god tid. La du i dina kläder också? Eller använde du dom ibland och la tillbaka?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-22 @ 07:04:08
lina

Min son kom i v 35+4 så man vet aldrig. Packa du...

Svar: Säg inte sådär =)
Skämt åsido, man vet aldrig nej. Får ta tag i det snart...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-22 @ 21:17:58
Hanna

Bebis väska är klar sen 2 veckor (v.35 packades den).Min är inte påbörjad än.Vecka 38 imorn.Har dock skrivit en lista så mannen kam slänga ihop den om det skulle dra igång :).

Svar: Smart att dela upp i två väskor. vill nog göra klart för bebisen först, sen låter det klokt att göra en lista som jag och mannen kan sno ihop snabbt med färdig necessär, myskläder m m)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-23 @ 12:20:43
URL: http://www.nattstad.se/drommenomettbarn
Louise

Är snart i v.38 och har precis packat väskan men tycker nog att det bra att packa tidigare än så. Packa nu så har du det gjort och kan slappna av.

Svar: Det känns nog skönt att vara förberedd.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-23 @ 14:47:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0