Gravid 9+0: Vecka 10!

Idag går jag in i vecka tio! Tydligen är min livmoder stor som en apelsin nu. Och bebben ca 2-3 cm.
Kristi himmelsfärds dag gav mig en heldag med vänner och vi har umgåtts intensivt och haft väldigt roligt hela dagen. En av vännerna vet, men inte de andra. Jag hade inte bestämt mig för om jag skulle berätta eller inte, om det fanns tillfälle så kunde jag ha gjort det men ämnet dök inte upp, ingen reagerade på att jag tog rostbiff istället för ljuvlig parmaskinka och att jag inte rörde mögelosten trots att jag normalt älskar det. Ju längre jag kan vänta och suga på karamellen desto bättre. Min kompis var ett stort stöd och googlade på mozzarella åt mig och förde själv upp alternativ till köttet så jag slapp vara den som hade alla avvikelser. Jag vill nog att familjen ska få veta först och sen ska jag göra det officiellt för vänkretsen och efter sommaren får "resten av världen" veta, inklusive jobbet. Efter sommaren, när vi fått se bebisen på ultraljud och fått ett mer specifikt förlossningsdatum att luta sig mot.


Det drar fortfarande lite i nedre delen av magen och jag mår bra, om än lite trött.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0