Gravid 8+2: Symptom

Vi är så lättade att allt var bra på ultraljudet. Bilden scannade vi in och skickade till svärföräldrarna, det är roligt att göra dom delaktiga från början. Mina egna ska få veta inom en snar framtid men de har mycket att göra och är borta en del så det måste bli vid ett tillfälle när vi alla är samlade.

 

Lite symtom

  • Sen i torsdags känner jag diffus molvärk/stickningar/kittlingar i nedre delen av magen, oftast höger sida, och tror att det är för att det växer.
  • Jag fiser. Även om jag tycker att jag äter bra behöver jag släppa väder mer än vanligt.
  • Hungrig snabbare mellan måltiderna. Jag brukar vara känslig för långa uppehåll men nu är det värre. Och när jag väl äter blir jag proppmätt och svullen om magen.
  • Kissnödig. Jag kissar ofta i normala fall, men nu får jag ont om jag inte går på toa så fort jag behöver. Varje morgon vaknar jag av att det trycker på på ett obehagligt sätt.

Annars mår jag bra och det känns nästan helt som vanligt förutom att jag vet att den lilla ligger där inne och växer på fint, snart stor som en jordgubbe.



Kommentarer
lavendla.blogg.se

Så härligt det låter :)
Stort grattis till er, jag har följt din blogg till och från, nu är jag gravid själv med :)

Svar: Då ska jag följa dig med!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-24 @ 19:53:45
URL: http://lavendla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0