Gravid 8+0: VUL!

Älskade lilla hallon - du lever!
 
Jag var så nervös idag. Nervös och förväntansfull. Den här dagen har jag längtat efter så länge. Väl i väntrummet drog väntan ungefär tio minuter över tiden och jag brast ut i gråt mot min fästmans arm av ren nervositet, fram tills nu var jag gravid men tänk om VUL skulle motbevisa mig?
 
Så fick vi gå in och träffa min huvudansvariga läkare som var den vi först träffade när vi skrevs in på fertilitetsmottagningen. I gynstolen tittade jag bort, jag tittade i taket, på läkarens ansikte och på sambons - och så hörde jag läkarens röst "Jag ser hjärtat slå för fullt". Mitt ansikte vreds omedelbart mot skärmen. Där var en liten suddig klump vars hjärta pickade! 17 mm stor - precis som den ska. Jag är i 8+0 (även om läkaren skrev in fel för det står 8+1 nedan) och allt ser bra ut!
 
Nu törs jag kanske säga det.
 
Jag ska bli mamma...
 
... på nyårsafton plus/minus två veckor!
 

Det är stort...Och här är vårt lilla hjärtegryn, mellan de vita små kryssen. Den vita lilla pricken är hjärtat. Sen kan man inte urskilja så mycket mer, inte ens vad som är huvud och vad som är bak. Men vad gör det? Det är ändå vårt lilla mirakel!
 


Kommentarer
Dujaghanvi

Åh va härligt! Blir så fruktansvärt glad! Jättejättejättegrattis till lilla hallonet!

Svar: TacktacktackTACK! Tänk att det är mitt barn, eller början på det iaf, jag fattar det inte...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-22 @ 23:39:35
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Jessie

Åh vad kul!! :) Minns själv när jag fick se vårt lilla mirakel. Nu ska bara hallonet växa sig stor och stark innan ni möts för första gången :)
Lycka till med allt!!

Svar: Hej Jessie. Ja, nu ska den växa sig stark och bli större än ett hallon, kanske en melon tung åtminstone ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 00:11:15
URL: http://nattstad.se/itsjessie
Frida

Så underbart härligt, Jag får gåshud på armarna och är så
glada för er skull, :)
Grattis blivande mamma :)

Svar: Tack, detsamma ;) Det känns mysko och jag var så nervös innan men sen blir man så glad och lättad att den lever, den rörde sig och den lever.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 07:01:55
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Ennyfasilivet

GRATTIS!!!! Fällde en liten tår till å med :) så roligt!!

Svar: Åh, vad rar du är. Jag fällde nog ingen tår själv (förutom innan) så urgulligt att du reagerar så.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 07:57:01
URL: http://ennyfasilivet.blogg.se
Azielle

Grattis! Jag blev lite nervös när du inte skrev igår. Jag är så glad över dom här fantastiska nyheterna!

Svar: Tack, Azielle! Vi ville hålla det lite själva först, titta på bilden ihop och mysa.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 08:10:33
URL: http://azielle.blogg.se
Linda

Åh, vilken lycka! Stort GRATTIS!

Svar: Ja, jag är lycklig, ska försöka inte oroa mig utan faktiskt ta in att jag med stor sannolikhet kan bli mamma.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 10:03:31
Veronica

Åh vad roligt. Grattis!!

Svar: Tack tack!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 10:09:19
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
DmPCOS

Underbara ting!! Hoppas de bara rullar på nu!

Svar: Det måste bara gå bra nu för nu börjar jag fatta tycke för den här lille suddiga grodan ;) det är ju mitt lilla barn.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 14:05:27
Johanna

Vad kul!

Svar: Visst är det! En liten varelse!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-23 @ 16:36:19
URL: http://www.jojosmind.blogg.se
Sandra

Magiskt :) jätte Grattis. Håller tummarna

Svar: Tack, Sandra!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-24 @ 00:16:31
Tina

Så otroligt skön känsla! Och grattis!!! Nu kanske det sakta kan smälta in..

Svar: Nu smälter det sakta in ja.. nu vill jag att den ska fortsätta växa och må bra :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-24 @ 08:55:22
Nathalie

Åh, grattis! Måste kännas underbart!
Jag plussade förra söndagen efter min andra puregonbehandling! Har dom rutin på att man får göra ett tidigt VUL i ditt landsting? När jag ringde KK och berättade att jag plussat så visste inte sköterskan, och inte återkommit om svar än! Vill så gärna se ett tickande hjärta jag med!

Svar: Förlåt för sent svar, är inte alltid inne och ser kommentarerna.Ja, på min fertilitetsmottagning (privat) erbjöd de tydligen alltid det efter v.7. Fick med mig ett papper som jag ska ge till mitt MVC som jag går på nu.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-24 @ 14:27:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0