Gravid 6+5: Otålig

Fortfarande inte ett tecken på att något gror inom mig. Det enda jag kan tolka som symptom är en aningens mer trötthet, en aningens mer hunger och en aningens ömma bröst (främst vid temperatursänkning). Avsaknaden av symptom får mig att tänka pessimistiska tankar. Tänk om det är tomt i mig. Och när jag säger det till älsklingen säger han att det är normalt att inte känna nåt och att jag kommer känna tillräckligt längre fram i graviditeten. Han har säkert rätt, men jag är otålig, vill nu!

På fredag är det inskrivningssamtal hos BM, barnmorskan. Det blir trevligt. Det skulle ta en timme och jag ser fram emot att höra vad som väntar oss vad gäller ultraljud och undersökningar.

Men det jag längtar efter allra mest är ultraljudet nästa onsdag. Bara åtta dagar dit. Får vi se vårt lilla hjärta? Förresten så smekte min älskling mig över pannan när han höll mitt mod uppe; "Du är varm." Det kanske är ett graviditetstecken?



Kommentarer
Anonym

Hej ! Jag har också PCOS, fick diagnosen i oktober.Har använt provers för att min mens inte kom av sig själv sen dess, i början av april kom min mens av sig själv och tyvärr var den för tidig då jag var bortrest och vi kunde inte börja med puregonet.Så jag fick ta provers i slutet av april för att få " beställd " mens.Tog min Ovitrelle i måndags :) Har ont i huvudet,ont och öm i magen, värker i en äggstock där jag har ett guldägg på 15 mm...känns som en lång väntan till 26/5 för att ta ett graviditetstest....roligt att läsa att du lyckades !! :) det peppar en rejält ! har tagit både äl och grav tester bara för att dokumentera även om jag vet att det kan ge falskt positivt svar i mer än 10 dagar med ovitrelle.. hur känns det nu i efterhand ?
Med vänlig hälsning, Tjej med pcos född 83

Svar: Kul att höra att du blir taggad av mig och min story. Jag kan inte riktigt svara på din fråga om hur det känns efterhand eftersom jag är mitt i allt nu. Jag törs inte njuta fullt yt än. Men det är himla häftigt att testa positivt för första gången i sitt liv! Jag har köpt två nya test bara för att se resultatet igen.
Kram på dig och hoppas du också har ett guldägg!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-13 @ 22:00:52
Hanna

Har heller inga direkta gravidsymptom och jag är i V.10 nu :).Så det där är ju högst individuellt :)..Kram på dig <3

Svar: Det är helt normalt då, med andra ord. Det tydligaste jag har är ömma bröst ibland och huvudvärk. Men kan inte helt koppla till graviditeten :(
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-14 @ 09:41:25
URL: http://nattstad.se/drommenomettbarn
Tina

Samma här, känner knappt heller något. Det är i get man behöver oroa sig för. Vi har fått se lillhjärtat så jag vet att det kan finnas nån där inne utan att det känns.

Vi har fått inskrivning först i v 12. Tycker det känns lite sent...men men.

Svar: Jag hoppas att jag blir lugnare av att se ett hjärta slå om symptomen fortsätter vara små. Här lät det som att v 8-9 var i senaste laget för inskrivning. När jag föreslog tider v 10 lät barnmorskan besvärad i telefon. Jag tror det handlar om min hälsa och kostråd, det är viktigt ibörjan tänker jag. Skönt att höra att du inte heller har så starka symptom...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-14 @ 18:49:57
Tina

Nej jag tänker oxå att det vore bra att ta inskrivningen tidigt...det är ju då alla viktiga organ ska växa till sig. Men, vi får nog gott vänta. Du får skriva ett inlägg efter inskrivningen så jag får veta vad jag har att vänta.

Svar: Nu har jag beskrivit hur mötet gick till! Det gick bra och det känns roligt. Nu ska vi inte tillbaka på nästa besök förrän i v.20 och det blir ju efter sommaren.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-14 @ 21:45:33
Linda

Vet precis känslan av att inte våga tro och av att inte känna tillräckliga sympton.
Men det är ju högst individuellt som ngn skrev.
Och som jag skrev i ett annat inlägg så hade jag väldigt få symptom med andra sonen, ngt som ledde till större oro då vi kämpat så länge.
Men alla graviditeter är ju så oerhört olika.
Men det är klart, har man fått kämpa hårt så blir ju oron huruvida allt är som det ska så mkt större.
Men försök ta det lugnt och ha tro på att det faktiskt växer ett litet liv i din mage.

Ibland tror jag att jag drömmer när jag tittar på mina två fantastiska söner! Två stycken vackra barn trots pcos.

Stor kram

Stor kram och all lycka till er.

Svar: Min BM sa idag att det var bra att jag inte mådde illa. Jag kunde skatta mig lycklig. Men sen vill jag känna ligamenten dra, det har jag inte börjat känna än.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-14 @ 22:04:40
anonym tjej PCO 83

Varsågod ! :) jag har dock gjort två aborter i mina ungdomsår...då hade jag lätt för att bli gravid.Idag känner jag ingen motvärn och jag tror att ägget har lossnat ! Nu är det evig väntan.Försöker att inte tänka på det utan tänka på allt annat i vardagen som ska flyta på ! Kram och grattis igen :))

Svar: Evig väntan som jag hoppas går fort för dig. Lycka till. Kram!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-14 @ 23:09:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0