Gravid 5+0

Gick in i vecka 6 idag! Jag har lite svårt att greppa det här med veckor men nu har jag alltså passerat fem veckor och är inne i sjätte. Jag har inga starka symptom. Brösten är ömma, speciellt om jag blir kall. Igår hade jag så ont att jag lindade in dem i en filt och så fick sambon massera dem, haha. Känner av en ytterst svag molvärk ibland, speciellt sent på kvällen. Fryser också, men vet inte om det är pga vädret, sambon fryser inte så jag antar att det är jag som är känslig. Jag är varm men fryser ändå. Mysko. Det är säkert lilla pyret som får mig att må så. Mysko men mysigt. 



Kommentarer
Therese

Jag blev gravid med barn nr 2 i mars förra året och jag frös jämt. In i märg och ben. Riktigt läskigt för i juni var det varmt och jag satt i yllekofta. Men det är tydligen helt normalt och ett gravsymptom. Ämnesomsättningen sjunker drastiskt i början det är därför sa min barnmorska. Hade också ömma bröst men vissa dagar kändes det ingenting. Då nojjade man ju. Men tänk på det att symtomen varierar från dag till dag. Ibland kan brösten vara så ömma att bh:n smärtar på morgonen men på kvällen känns det ingenting. Detta är också normalt och beror på hormoner som åker upp och ner. Grattis till graviditeten.

Svar: Jag fryser ibland och är varm ibland. Aldrig i fas med sambon :) Tack för din kommentar
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-02 @ 06:45:43
Kampen om ett barn

WOW!
Jätte stort grattis!! :D :D :D
Såååå glad för er skull!

Svar: Tack !!! Det känns häftigt och otroligt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-02 @ 12:43:17
URL: http://kampenomettbarn.vimedbarn.se
Dujaghanvi

Låter som graviditetstecken om något det där med kroppstemperaturen! Många vet ju inte ens om att de är gravida i vecka 6, jag tror inte att mina graviditetssympton hade blommat ut då heller. Tryckte iofs lutinus och visste inte vad som var vad i min kropp. Men du behöver inte oroa dig för symptom upp och ner - självklart gör man det iaf, det gjorde åtminstone jag! Men det är normalt, glöm inte det!

Åh! Är då glad över att gå in på din blogg och se veckoräkningen i överskriften nu! Stort grattis igen! Fantastiskt!

Svar: Det är härligt att ha Gravid 5+3 i rubriken istället för Försök nr... Och jag har också läst att symptomen går fram och tillbaka. Längtar nu till v 8 då jag förhoppningsvis får se ett bevis på att det är ett barn.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-03 @ 07:23:04
URL: http://dujaghanvi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0