På gång i "moderhuset"

Ikväll blev det spruta nr 6. Magen är full av thai-mat, glass och 50 enheter Puregon. Jag längtar varje dag efter kvällens dos. Det betyder ett steg närmare målet. Att ta spruta går på rutin (själva injektionen är sambons uppgift, jag står bara redo med en nypa hull) men det är föga konstigt; det är ju ändå mitt livs femte omgång Puregon!
Tyvärr dras jag fortfarande med mörka flytningar/spottings, förmodligen för att jag avbröt Proveran förra veckan. Det blev liksom inte ett redigt avslut. Men jag hoppas och tror inte att det ska vara något problem. Jag ska informera läkaren på torsdag och förhoppningsvis ser det okey ut inne i "moderhuset" med alla äggstockar och stenar...
Vad är "moderhuset" undrar ni då? Det hittade jag precis på - det är livmodern, äggstockar, äggledare, hela kvinnopartiet i nedre regionen helt enkelt!
Trött i mössan märker jag... Nu blir det natta!


Kommentarer
Dujaghanvi

Hoppas att modehuset visar sig från sin allra bästa sida på torsdag!

2014-03-19 @ 07:19:42
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Lillajag

Lycka till imorgon! Jag tog också spruta nr 6 igår, och ska på VUL idag. Är nervös....men har inga förhoppningar. Får se om man får fortsätta med 50ie eller kanske höja. Kram på dig

2014-03-19 @ 10:20:19
Mariadottir

Hoppas allt går vägen för er denna gången! Håller tummen hårt!!!

Svar: Tack :) förhoppningsvis får jag ägglossning även denna gång.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-19 @ 15:17:24
URL: http://mariadottir.wordpress.com
Lillajag

Det blir inget decemberbarn:((( Vi följs åt, kan man säga...hade precis som du råkat ut för en cysta. Behandlingen därmed avbruten:( Tillbaka om en månad och hoppas den försvunnit....

Svar: Åh vad tråkigt!!! Jag fick åtminstone min cysta efter behandlingen och inte under. Du får passa på och göra något bra av den här månaden. Satsa på dig själv.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-19 @ 15:58:06
Tina

Tycker inte du att sprutorna svider som fasen? Jag tvingar också sambon att ge dom, jag är sjukt spruträdd och hatar det verkligen. Men det får ju ändå vara värt det om det fungerar. Tyckte det gick bäst dom första gångerna, nu gör det mer ont för varje dag tycker jag.

Svar: Nja. Oftast inte. Klart det sticker till och ibland svider det lite kort. Min sambo ger mig sprutan främst för att det gör honom mer delaktig. Vi gör det tillsammans. Du får se det som att du vänjer dig vid något obehagligt, det bygger karaktären ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-19 @ 19:45:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0