Försök nr 8: Puregon 50/75 enheter

Idag på vul var det som väntat ingen äggblåsa som stack ut. Jag behöver helt klart 75ie för att sätta fart på äggstockarna, 50ie räcker inte men behövs ibörjan för att inte tippa över och överstimulera. Slemhinnan var tunn, ca 4,7 mm, och det är för att jag blödde så länge av Proveran. Jag bad faktiskt om en förklaring på blödningen/bruna flytningar, alltså varför jag får det, men den jag fick förstod jag inte riktigt: Något med att Provera ger en mekanisk mens till skillnad från den mens som uppstår av ägglossning. Nåväl, det viktigaste var att det inte var något konstigt. Igår fick jag bara en pytteliten flytning och idag ingenting, och det är pga att slemhinnan är så tunn och utblödd att det inte finns något mer att få ur den. Typ något sånt.

 

Som sagt, vul visade att jag behöver öka dosen Puregon.

- Du får gå upp på 75, sade läkaren.

- Hm, sade jag tvekande. Hur var det sist? Fick jag inte för många ägg i höstas när jag gick upp på 75 för tidigt?

Läkaren läste i journalen.

- Ja, det är ju på gränsen...

Du skulle kunna ta omväxlande 75 och 50, föreslog han. Skulle du bli lugnad då?

Han sa det vänligt. Det lät som en bra idé - jag behöver höja för att komma igång men det är en hårfin gräns att inte börja för tidigt pga risk för överstimulans. Men jag gick med på den varianten att köra varannan dag hög och låg.

- Du ska inte behöva ha ångest, tillade han men jag försäkrade honom om att det hade jag inte, men jag vill inte riskera något utan hellre ta det framåt försiktigt.

 

Sedan passade jag på att fråga hur länge man brukar hålla på med Puregon. Jag har snart hållit på ett år.

- Om det inte tar sig den här gången... vilket det ska! ... så ska vi nog diskutera att gå vidare till provrörsbefruktning.

- Okej, sade jag.

 

Provrörsbefruktning... Det känns stort och läskigt. Men samtidigt känns det som ett säkrare kort. Stimulera fram en massa ägg, para ihop dem med min sambos superspermier och låt baka!

 

- Men du ska bli gravid nu. Av Puregon.

Läkaren såg mig i ögonen. Jag instämde med eftertryck.

Givetvis ska jag bli gravid nu.

Av Puregon.



Kommentarer
dujaghanvi

Självklart ska du bli gravid nu!!!

Svar: Jag försöker febrilt! :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-20 @ 20:48:57
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Mariadottir

Jag håller tummen stenhårt för att ni lyckas denna gången och att ni inte behöver IVF!

2014-03-21 @ 10:13:41
URL: http://mariadottir.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0