Försök nr 8: Mens på Proveradag 6

Igår lördag kväll (natt) tog jag min sjätte Proveratablett. Jag tar den på kvällen eftersom jag blev ordinerad Provera i måndags och då kunde jag inte börja förrän på kvällen när jag kommit hem. Och idag (natten lör/sön) kom mensen. Hade till och med blött lite på lakanet. Jag är dock inte helt nöjd med situationen, för vad betyder det att mensen kommer redan dag 6 under 10-dagar-Provera? Den ska ju komma ca +3 dagar efter avslutad kur. Antingen är kroppen ivrig att blöda ur och sätta igång, eller så är det inte riktigt klart än och så måste jag ta en ny kur? Jag vet inte. Svaren får jag väl nästa vecka om jag får en läkartid snarast.
Någon av er som fått mens redan medan ni åt Provera eller liknande?


Kommentarer
Anonym

Sist jag tog provera så fick jag också mens på dag 6. Började med puregon som vanligt på andra blödningsdagen, trots att jag fortfarande åt provera :) skönt att slippa gå och vänta!

Svar: Aha, så du fick ta både Provera och Puregon samtidigt några dagar? Interessante...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-09 @ 14:54:22
Frida

De gångerna jag har ätit provera har jag alltid fått blödningar innan de tio dagarna har passerat, och min syster likaså, så det är inte ovanligt utan kroppen fattar direkt vad som är pågång, men ring mottagningen och rådfråga så ni får komma igång som ni planerat :)
Många lyckönskningar!!!!

Svar: Jag var på VUL idag och jag ska sluta med Provera. Fanns väl egentligen ingen bra förklaring på det hela men det var inget konstigt, tydligen.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-09 @ 20:32:55
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0