Försök nr 8: Klart för start

VUL idag visade att allt ser mycket fint ut. Äggstockarna har små äggblåsor, livmodersslemhinnan är tunn = min kropp är redo för nästa behandling! Femte gången gillt, som "Anonym (tvålen)" på Familjeliv sa ;)

 

Dock har jag ju det här "ofärska" bruna blodet som kom efter 6 tabletter Provera... Antagligen hade jag inte så mycket att blöda ur. Jag fick ju mens där i februari, strax före cystan. Idag är det tisdag, på torsdag ska jag se om jag får färskt blod eller ej, och ringa tillbaka till kliniken. Ingen mer Provera för mig. Kartan får ligga med två oätna piller kvar. Oavsett mens/utebliven mens så kommer jag starta med Puregon på torsdag! Så lät läkaren.

 

Nu är oron snarare att jag ska få ägglossning det datumet som jag ska på konferens med jobbet, det finns en liten risk för det eftersom jag brukar behöva ca 21 dagar med Puregon för tillväxt. Hoppas inte! Vad gör man då? Tar med sambon?

 



Kommentarer
Maaaalin

Jag röstar för att ta med sambon! Eller ta med ett eget inseminationsprov? hihi, skam den som ger sig! Och så vill jag bara tillägga att jag blev väldigt berörd av din blogg och önskar er all lycka! Själva har vi "bara" försökt i 14 månader och ska snart påbörja vår utredning.. Med alla dessa läskiga tankar om eventuella fel på någon av oss som kan ställa till det, hua.

Svar: Vi har "bara" försökt i 18 månader, inte så stor skillnad mao. Jag förstår din oro. Det räcker ju liksom med det problem men redan har... eller har du en regelbunden menscykel?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-11 @ 22:21:11
Dujaghanvi

Ta med honom! Tveklöst! Detta är Er gång, nu händer det!!

Svar: :p Jag får utgå från att en eventuell ÄL sker före eller efter.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-12 @ 00:55:28
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
sockernosen

Vad härligt att det ser fint ut! Jag håller med de ovanstående, ta med sambon :) Ska bli spännande att följa din resa!

Svar: Hehe, alltså jag KAN inte ta med mig sambon. Det här är en jobbresa. Han jobbar ju själv...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-12 @ 08:45:29
URL: http://sockernosen.wordpress.com
Lillajag

Skulle börjat med Puregon ikväll! MEN min mens som skulle kommit igår, har fortfarande inte dykt upp:( Slutade med primolut i lördags och det har aldrig tidigare gått såhär många dagar:(((

Svar: Okej. Synd att du måste vänta in mensen först. Hoppas den kommer snabbt! En gång fick jag vänta en vecka, så jag förstår din frustration, man vill bara komma igång ju.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-12 @ 23:08:57
Maaaalin

Nej jag har en väldigt ojämn cykel och med mycket konstiga smärtor, mellan blödningar etc.. Så ska bli skönt också med en utredning! Vi får hålla tummarna för varandra!

Svar: Absolut. Hoppas det går bra, att allt är som det ska med alla äggreserver och spermieantal. När ska du dit?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-13 @ 08:04:16
Maaaalin

Den 3/4! Så ska bli jättespännande:)) kollade på skoj på mina cykler idag, de senaste sex månaderna har de pendlat mellan 20 och 44 dagar:S inte undra på att det kan vara svårt att pricka! ;)

Svar: Då kansk Pergotime eller Provera funkar bra för dig, de gör att du får mer koll på cykeln. Rätsida. Fast jag är såklart ingen doktor :) du får återkomma om 2 veckor och uppdatera mig om ni ska göra hela paketet lr bara delar.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-13 @ 21:33:32
Maaaalin

Det ska jag absolut göra! Håller tummar och tår för att detta blir er månad också:))

2014-03-14 @ 17:03:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0