Får jag börja med Puregon?

Varning - lätt äckligt inlägg:Nu har jag mailat mottagningen och ställt frågan vad som gäller härnäst, kan jag börja med Puregon eller ej? Min mens är riklig men känns "gammal"... liksom mörk... och föregicks av gula, sedan beiga och sist bruna flytningar. Regnbåge. Jag hoppas, hoppas, hoppas att få börja spruta ändå. Att livmoderslemhinnan är tunn och uppbyggnadsbar. Antar att jag måste in och kolla med vaginalt ultraljud om så är fallet. Men låt det gå fort, I'm eager to start working!


Kommentarer
Ella

Hej!
Har bara läst några av dina inlägg och funderar om vi har liknande problem!?
Jag har oregelbunden mens eller ingen alls där av ingen ägglossning.
Äter jag provera så kommer mensen eller nå brunaktigt igång på allt från 6-9 ibland 10 tabletten, oftast tidigare. Och jag blöder Läänge ca 2 veckor fast som i två omgångar.
Har frågat läkare om detta att jag blöder så länge men får aldrig något riktigt svar på detta och min teori är att jag börjar medicinera för tidigt och iom det så hinner aldrig medicinen få göra det den ska för att jag blöder helatiden då ja tar den. Har tagit Pergo och gonal F sprutor (som puregon). Nu ska jag och min sambo göra första ivf försöket och jag vet inte hur jag ska göra. Har jag börjat medicinera tidigare så har resultatet inte blivit så bra men då jag dragit lite på de ca 3 dagar så har de gått bättre.
Ursäkta jag blir så "glad" av att se att fler blöder länge? och redan på tablett 6!
Jag blir detta eftersom att jag inte fått något riktigt svar från någon läkare och de verkar tro att alla ska fungera lika och blöda bara en vecka.
Du får gärna maila mig om du känner för det och kanske utbyta lite erfarenheter?
Med vänlig hälsning/Ella

Svar: Hej Ella. Återkommer.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-16 @ 19:05:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0