Puregon dag 19 - Humöret

Jag är på dag 19 med Puregon. Fysiskt mår jag som vanligt. Men så är det något annat som skiftat. Min sinnesstämning. Min toleransnivå mot andra människor är lägre, jag skruvar på mig, känner lätt irritation och har inget riktigt behov av att vara social. På lunchen gick jag iväg en stund och tog ett varv, jag behövde vara för mig själv.

Det känns igen från förra kuren Puregon. Jag är i dalen och känner allmän olust och blähä-blaha. Om jag skulle ge efter för känslorna skulle jag tappa humöret och visa min irritation, så jag håller hellre låg profil och väntar ut. Om några dagar är det över. Åtminstone den här delen.



Kommentarer
Dujaghanvi

Du är duktig som kämpar på med sprutor och humör! Hoppas nu att det blir ett litet guldägg som släpper! Ibland kan man nästan glömma bort varför man gör det - tänk om du blir gravid nu! Jag håller tummarna!!

Svar: Tänk om jag blir gravid... läskig men härlig tanke! Vågar inte tro't.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-01 @ 07:34:39
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Frida

Du är så stark så stark som kämpar på, hoppas det snart ger lön för mödan, de är ni så värda! Håller tummarna för att detta blir er sista kur! :)

Svar: Tack för stödet... just nu är det kämpigt psykiskt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-01 @ 12:04:44
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Tina

Hejja hejja, nu är det bara att bita ihop och hålla tummarna.
Du får skylla på PMS :)

Själv är jag så osäker på om jag verkligen fick ägglossning. Tog älsprutan i fredags och hade ont i ryggen och bröstvårtorna i söndags. Men jag känner i övrigt ingenting, har inte märkt av något sekret eller så..så jag känner mig skeptisk.
Kan man ha haft ägglossning trots att jag inte fick något sekret tror du?

Svar: Jag vet inte riktigt, det tror jag väl. Du kanske producerar lite sekret i mindre mängd som inte märktes? Håller tummarna att det blir av!När ska du testa med graviditetstest?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-01 @ 20:19:18
DmPCOS

Nu har ni kämpat på ett bra tag så snart får de lov att släppa de där dyrbara ägget! Skrev just om humöret som är en vanlig återkommande del i min vardag med pcos. Gäller bara att andas å som du säger hålla låg profil för andras trevnad ;) Nu håller vi åter tummarna att denna puregonvända gjort sitt! Kämpa på du är så duktig!!

Svar: Jepp. Man får tänka på dom i sin närhet =)Tack för ditt pepp! Känner mig inte särskilt duktig...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-01 @ 20:30:00
Tina

Testar nästa fredag. Imorgon ska jag lämna blodprov för att se om jag överhuvudtaget haft äl.

Svar: Håller tummarna. Hur snabbt får du svar?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-02 @ 17:36:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0