Gravid 11+4: Krasslig

Kväll: Huvudvärk :( Aj aj aj, det bultar och det bankar. Lätt illamående, osäker på om jag behöver kräkas eller ej. Kanske börjar bli sjuk?

Lite kittel i magen men det räcker inte för att stilla min oro för att graviditeten stannat av. Jag är mitt i vecka tolv och jag mår i princip som vanligt. Med några undantag... Jag är lite mer känslosam och behöver mer närhet av sambon än vanligt. Drömde märkligt inatt om otrohet och jag var så olycklig. Jag är övertygad om att babyn gör mig mer bunden till min man så att han ska ta hand om mig och skydda barnet.

Igår låg jag och googlade på den (icke existerande) mammaledigheten i USA. Eller vad sägs om sex veckor lång härlig mammaledighet, tolv om man har tur och jobbar för ett större företag? Jag får nästan panik bara vid tanken på att lämna bort en två månaders baby och börja jobba! Känns nästan meningslöst att skaffa barn då? Jag som planerar att vara hemma minst 1,5 år. Tänk vilken lyx vi har här i Sverige, lagstadgad rätt att vara hemma, få dela på ledigheten med pappan, betalt och ha rätt att komma tillbaka till arbetet efteråt.

Nu ska jag dricka lite Pepsi som sambon hällt upp åt mig och hoppas att den lindrar krassligheten en smula.



Kommentarer
Kampen om ett barn (numera mirakelbarnet)

Runt omkring vecka 13 brukar man kunna få såkallade spökveckor, man har nästan inga symtom och känner sig nästan som sig själv innan graviditeten. Skumt är det, och riktigt läskigt var det för mig... Längtar tills man kan känna bebis sparka!

Svar: Grejen är ju att jag i så fall haft spökveckor sen v. 7... :/ om allt är bra kan jag skatta mig lycklig men jag hade gärna fått lite bekräftelse på att allt är OK.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-06-16 @ 23:35:26
URL: http://mirakelbarnet.vimedbarn.se
Kampen om ett barn (numera mirakelbarnet)

Skulle stå vecka 12, men eftersom det är runtomkring så stämmer väl 13 med egentligen :)

2014-06-16 @ 23:36:27
URL: http://mirakelbarnet.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0