Gravid 10+4: Härligt att berätta

En kollega fick veta idag. Hon vet att vi försökt men har inte varit frågvis, men idag när hon frågade hur jag mådde så hade jag svårt att inte flina och då var det bara att dra med henne in på ett rum och berätta. Det är så himla roligt att berätta. Jag vill inte berätta på annat sätt än öga mot öga för känslan är så härlig!

Om två veckor cirkus får chefen veta. Sen tar jag semester och hoppas på att komma tillbaka med rund mage.

Vi har förresten bestämt oss för att avstå KUB. Vi tillhör ingen riskgrupp och jag vet inte hur vi kommer kunna ta ett halvbra värde. Vi litar på att den mår bra och att rul i augusti i vecka 18 visar ett friskt barn. Visst dör jag av nyfikenhet - jag vill gärna gå på massa ultraljud - men det finns en vinst med att vänta till augusti och göra en stor glädjedag av det då. Så tänker jag, och alla gör vi som vi vill.

 

 


Kommentarer
Mariadottir

Vilken härlig känsla det måste vara! Jag längtar efter att få känna den jag med! :)
Jag tycker ni gör ett klokt val av KUB. Ju mindre man utsätter knytet för ju bättre är det tror jag.

Svar: Ja, känslan är underbar att få berätta. Önskar dig verkligen det nöjet.Jo, kanske det....
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-06-09 @ 23:49:42
URL: http://mariadottir.wordpress.com
Frejasmamma

Bra att ni avstod KUB! skönt att berätta :)

EN fråga till dig, nu har min dr kommit fram till att jag har en väääldigt mild PCO så jag ska börja ta Letrozytol Är det nått du testat ?

Det ska jag ta för att har man PCO så ökar insulinet för mycket för att hålla blodsockret normalt. Och för högt insulin gör att äggstockarna producerar för mycket testosterone. För mycket testosterone och insulin stör folikarna i äggstockarna och det blir svårt att få äl.

Svar: Hej. Nej jag har faktiskt inte testat det. Men det låter fullt logiskt att ta.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-06-10 @ 18:48:14
Hanna

Okej :) Man är alltid lite skeptisk till `nya` läkemedel, Förlåt om jag tjatar men hur långt tid ( efter att du hade rätt storlek på äggblåsorna tog det innan du fick börja med Ovetrille ? Tycker det är konstigt att då jag haft blåsor som varit i rätt storlek/nästan rätt storlek att jag inte fått hjälp av Ovetrile ? Va kul att allt går så bra för er :) Längtar så att få vara gravid igen igår var det 6 år sedan dottern föddes.

Svar: Förlåt för mitt försenade svar. Jag har alltid fått ta Ovitrelle när jag haft en mogen blåsa, på ca 16-18 mm, det har liksom aldrig varit tal om att låta kroppen själv ägglossa och jag vet egentligen inte varför vi provat. Antar att sannolikheten inte är särskilt hög. //KMP
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-06-16 @ 00:20:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0