Gravid 17+1: Öm

Inne i artonde veckan och fortfarande lika otålig och ivrig på tecken. Ibland ömmar det på ett visst ställe, speciellt när jag böjer mig fram tex för att knyta skorna. Sambon har känt efter med handen och lagt örat emot för att lyssna efter fosterrörelser som man tydligen kan - men inget ännu. En kompis mamma sa att det är jättetidigt än och att det normala är efter vecka tjugo. Jag vet att det går tidigare men det är en tröst. Om elva dagar ska vi på ultraljud. Jag längtar men det betyder också att jobbet drar igång då vilket ger mig lite lätt måndagsångest, det känns som att höstens väntan kommer göra mig sjukt omotiverad :/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0