Milstolpen ÄL+12: Ingen blödning

En slags milstolpe är passerad på vägen!
 
Förra och enda gången som jag fick en mogen äggblåsa och fick ta Ovitrelle (juni-13) så började jag få ljusbruna flytningar redan fem dagar efter Ovitrelle. Från och med dag 9 fick jag spottings och därefter kom mens ungefär två veckor efter ÄL. Därför ordinerades jag att till nästa ägglossning ta tre doseringar Ovitrelle med några dagars mellanrum för att motverka dessa blödningar. Vi ville försätta kroppen i tron att den redan är gravid. Fråga mig inte hur...
 
Åtta månader senare lyckas jag återigen få en mogen äggblåsa av Puregon 75ie:
 
Idag har det gått 6 dagar sedan sista Ovitrellesprutan och jag har inte en tillstymmelse till bruna eller blodblandade flytningar. Om vi räknar från första Ovitrellen så har det gått 12 dagar! Jag har i princip inga flytningar alls vilket är... bra? Och det lilla jag har är helt genomskinligt och oanseligt.
 
Varje dag utan blödning är en seger. Låt det fortsätta så.


Kommentarer
dujaghanvi

Helt rätt - varje dag utan blod är en seger!

Svar: Samtidigt, nåt litet tecken vore ju välkommet...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-13 @ 08:12:44
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Drömmamedpcos

Gahhh! :D låter bra låter bra! Må allt de röda hålla dig borta...

Svar: Må inget rött i trosorna ske!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-13 @ 12:25:41
URL: http://drommamedpcos.bloggo.nu
Dujaghanvi

Jo det är klart, väntan är hemsk! Du kunde testa 17e va? Tre dagar kvar. En ocean av tid! Blodet - stanna borta!!!!

2014-02-14 @ 07:01:46
URL: http://dujaghanvi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0