Gravid 37+3: Fortfarande klåda

Klådan och svullnaden håller i sig. Inatt garderade jag mig med en kyld vetekudde från frysen och högläge för fötterna. Inför sänggåendet fick min älskling ge en fot- och vadmassage, jag duschade svalt och smorde in mig, samt utförde minigymnastik för anklarna och tårna. Jag överlevde natten men tyvärr går det inte över. Det regnar här och när jag gick till sopsorteringen njöt jag av att gå barfota i ett par foppatofflor - i december!

Nyss stod jag och slog in julklappar, plötsligt tittar jag ner på fossingarna och ser två rödflammiga fötter med korvar till tår. Inte fullt så allvarligt, men det är så det känns. Så nu får klapparna vänta medan jag vilar lite med benen på en hög kudde innan jag fortsätter.

Och ja, jag har ringt MVC och ska in imorgon och lämna prover till laboratoriet på fastande mage. Det är säkert ingen fara men vi tar det säkra före det osäkra. Tar gärna emot nån medicin som dämpar svullnaden, jag känner mig som en gammal tant. Får se om jag har möjlighet att köpa stödstrumpor imorgon.


Kommentarer
Hannah

Stödstrumpor är toppen, svår att få på sig nu på slutet bara :D Eftersom jag jobbar som sjuksköterska och går på hårda golv hela dagarna så har jag bott i mina stödstrumpor alla mina graviditeter ända sedan jag fått plus på stickan. Ananas är naturligt vätskedrivande om du gillar det, jag åt nog en om dagen när jag hade Elis i magen :)

Svar: Jag går redan på toa minst en gång i timmen så tror inte det behövs :) men det är tabletter eller?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-15 @ 18:40:11
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Hannah

Nix jag stoppade i mig en ananas-frukt om dagen...minst. Ont i munnen som tusan men jag var ändå tvungen att ha det ;D

Svar:
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-21 @ 16:53:58
URL: http://mammasnart5.blogspot
kmp

Haha jag läste slarvigt :) Kanske ska testa. Ananas är ju en julig frukt ;)

Svar:
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-21 @ 17:52:27
URL: http://kampenmotpco.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0