Gravid 37+2: Klåda

Klockan är tre på natten och jag kan inte somna om! Vaknade av en hemsk klåda på tårna och kunde inte låta bli att klia. Mina fötter och händer är svullna. Jag har smort in med kylande Ice Power gel som sambon lyckligtvis har hemma så nu svider det mer än det kliar vilket är mer tillfredsställande. Har fötterna på en kudde för höjd men vad göra med fingrarna? Händerna har känts svullna ett tag, förlovningsringen åkte av för en månad sen, men har inte haft denna klåda förrän nu helt plötsligt. 
Googlar och förstår att det är vanlig åkomma bland gravida men det här håller mig vaken :( Uää.


Kommentarer
Dujaghanvi

usch va jobbigt! Ja det ska tydligen vara vanligt..men oj så jobbigt! Tror att det finns medicin för det..kolla med BM. Hoppas du kunde somna om!

Svar: Det gick till slut :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-14 @ 04:25:25
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Tina

Jag fick gravidigetdklåda och nässelutslag över hela kroppen. Det kom över en natt. Gick på VC och fick allergimedicin och kortisonkräm utskrivet. Med det och kylpåsar som man har i frysen mot där det kliar som mest (rekommenderar kylpåsar!!), har det faktiskt gett med sig.

Svar: Tack för tipsen.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-14 @ 09:05:54
Salt

Kolla med din BM så du inte har för höga halter av gallsyra, kan behöva åtgärdas snabbt!

Svar: Jag ska se om det fortsätter eller inte.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-14 @ 09:29:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0