Gravid 36+6: MVC-besök

Första lediga dagen bjöd på mycket trevligt idag. Jag gick upp vid åtta och tittade på morgon-TV vilket jag inte gjort på flera år. Sedan väntade besök på MVC där barnmorskan knappade in saker i min journal inför förlossningen. T ex att jag vill amma och i första hand använda alternativ smärtlindring. Jag har skrivit ett eget förlossningsbrev som jag ska skicka in till sjukhuset också.

Annars gjorde vi de vanliga kontrollerna. Barnets hjärta slog 140/min vilket är lägre än det brukar men tydligen helt normalt. Sf-måttet 36 (lite svårmätt då det var en liten putande rumpa i vägen). Hon gissade födelsevikten också, mellan 3500-4000 gram, baserat på att hon upplevde det som "mycket bebis i magen". Vi får la se om hon får rätt...

Sen tog jag det bara lugnt och strosade i centrum. Fick en drop-in-tid hos frisören och bad om en lättskött frisyr vilket jag fick. Planerar att fixa ögonbrynen och fransarna också. Man vill ju vara fräsch på bilderna som nyförlöst ;)

Sen handlade jag mat (och första blöjorna!) och snart var jag helt slut. Det ömmade i magen för varje steg så jag fick sitta ner på bänken med pensionärerna en stund. Väl hemma satte jag på en tvätt med mörka babykläder och somnade på soffan. Det blir nog en tupplur varje dag framöver.


Kommentarer
Louise

Jag unnade mig också ett ordentligt frisörbesök med både klippning och färgning. Ett par dagar senare kom vår lilla guldklimp 2 veckor innan bf. Som tur var tog jag ledigt några veckor tidigare än jag hade tänkt mig. Jag var mitt uppe i julklappsinköp när vattnet gick och nu ligger vår lilla dotter här bredvid💗 fantastisk känsla! Du har så mycket att se fram emot!

Svar: Grattis! Kom hon nyligen alltså?
Du har så rätt, man ska inte skjuta på saker i nuläget.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-12 @ 10:43:29
Frökenherman

Det låter som en bra början på föräldraledigheten, eller kan man säga att du är hemmafru nu innan bebben kommer? :) Lyxigt värre! Njut hur som helst!

Svar: Hemmafru låter trevligt ett,tag iaf ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-12 @ 21:43:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0