Gravid 36+1: Vecka 37!

Min släkting har nu fött sitt barn och jag är jätteglad - och plötsligt mer orolig. Det barnet är på utsidan, frisk och välbehållen. Min är fortfarande på insidan och även om risken är pytteliten kan det fortfarande hända saker. Nu känner jag efter hela tiden om hon rör sig. Om inte så lägger jag mig på sidan (om jag är i sängen) eller puffar på magen för att få igång henne. Jag har till och med druckit kallt vatten bara för att några sekunder senare känna henne sträcka på sig och vakna till liv. Det är kanske inte så schysst, men vad ska man göra när man grips av ängslan? 
Men det märks att det börjar bli trångt för henne. Hon sparkar inte på samma sätt utan nu är det mer stretching och åmande, lite som man kan tänka sig det blir om man ligger ihoptryckt i fosterställning med huvudet fixerat (förmodligen) nedåt. Men ofta buktar det ut en liten fot eller en rumpa när hon typ tar spjärn.
Snart, inte än, får du komma ut och röra på dig ordentligt, lilla pyre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0