Gravid 35+3: En protesterande kropp

Jag och sambon åkte tidigare från jobbet idag, pepp på att fixa lite hemma inför ankomsten. Boa. Vi hade världens flow och satte ihop både lillans klädbyrå och spjälsängen. Jag fortsatte sedan att dona med husdjuren. Det var mycket lyfta, böja sig fram och jobba på golvet, och kroppen började så smått protestera. Snart spände det i magen och ner i benen och bak över ryggen. Till slut skrek kroppen VILOLÄGE NU! 
Det känns jättekonstigt med en kropp som inte orkar med. Sen en tid tillbaka får sambon hjälpa mig att knyta skorna, bara en sån sak. Jag står som en treåring och sträcker fram foten. Lite gulligt, lite genant, lite "i nöd och lust". Men nu är det bara en månad till, sen slipper jag känna mig som en padda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0