Har ni alkoholfritt?

Det är en ovan men härlig känsla att gå in på apoteket efter nässpray och fråga "Kan man ta den här om man är gravid?". Samma sak ikväll på middagen. "Har ni alkoholfritt vin?". Jag fick både rött och vitt och kunde skåla med de andra utan att sticka ut för mycket. Så serverades entrecote, gödkalvsentrecote närmare bestämt, och till mitt förtret var det rött. Normalt älskar jag lätt blodigt kött men som gravid ska man tydligen akta sig. Jag vågade inte be dem steka på köttet utan åt bara några tuggor och lämnade det mesta. Slöseri och kanske dumt att ens smaka, men så farligt kan jag inte tro det är eller är jag dum? Måste läsa på mer om vad jag får äta och inte. Det måste ju finnas nån tumregel som gör det lätt att minnas. Typ ingen alkohol, rött kött och kladdig ost?Det här är nytt och underbart och jag hoppas vi får vara med hela vägen!



Kommentarer
DmPCOS

En liten ny livsstil med alla små "ajabaja" ;) glöm inte att se upp havs/sjömat också. När vi var på inskrivning så rekommenderad vi att kika på Livsmedelsverkets hemsida. Där står allt så kan du plugga på!

2014-04-27 @ 12:15:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0