Försök nr 8: Väntan...

+10 dagar efter första Ovitrelle
+8 dagar efter beräknad ägglossning
+6 dagar efter andra Ovitrelle
+3 dagar efter tredje Ovitrelle

Symptom: torra flytningar (igår lite beigeaktiga, idag inget), ömma bröstvårtor (fasiken vad det ilade å hade sig idag när jag var ute i blåsten) och något snäpp tröttare än vanligt. Det är alltså bara pyttesmå skillnader och beror troligen på annat än graviditet, oavsett om jag är gravid eller ej.
 
I helgen festligheter vilket betyder noll alkohol för egen del. Vi vill inte riskera NÅT nu. "Du är ju potentiellt gravid", säger sambon och då måste han få en smällkyss bara för att! Nu en vecka och en natt kvar tills jag får testa. Måtte inga blödningar komma! Så länge jag inte blöder eller har mörka flytningar är jag nöjd.


Kommentarer
Tina

Ja usch dom där bröstvårtorna :)
Från dagen ovitrelle var ute så hade jag svullna och ömma bröst. Det var då jag fattade misstanke och testade plus.
Symptomet har fortsatt men i övrigt känner jag inte så mycket, lite mensliknande känningar ibland men jag hoppas att det beror på att livmodern expanderas eller nåt..

2014-04-17 @ 21:57:20
Dujaghanvi

Hoppas, hoppas, hoppas!!! Ha en fin påsk!

Svar: Detsamma!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-17 @ 23:09:08
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Frida

Hoppas hoppas hoppas :)

Svar: Jag med. Nu MÅSTE det ta sig!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-18 @ 05:56:55
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Sandra

Håller verkligen tummarna för er
Kramar

Svar: Tack :) Hur går det för dig, har du också pco?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-18 @ 20:31:42
Sandra

Hej :) ja jag har också pco. Skrev en liten historia i ett av dina andra inlägg tidigare.
Lyckades bli gravid för första gången nu för några veckor sedan. Lyckligast i världen var vi. Nu i påsk fick vi missfall. ..är helt förstörd

Svar: Ah, det var du som skrev i dujaghanvis blogg.Så himla sorgsamt att du fick missfall efter så många nedslag.
Hoppas kroppen nu vet hur den ska göra för att bli gravid och gör som den blivit lärd snabbt igen!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-20 @ 09:34:33
Sandra

Inlägg från 22 januari som heter blödningen avtog skrev jag lite om min historia. Följt din blogg sen dess :)

Svar: Just det. Ursäkta mig!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-20 @ 09:37:44
Sandra

Verkligen ingen fara. Inte lätt för dig att komma ihåg en Sandra bara så där.
Tack så jättemycket för dina stöttande ord. Det värmer verkligen mitt i allt det tråkiga. Jag hoppas precis som du skriver att min kropp nu fattat vad det handlar om och snabbt blir gravid igen. Vill ju inget hellre.

Svar: Jag är jätterädd för missfall efter att försökt bli gravid så länge. Önskar dig all styrka.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-20 @ 19:34:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0