Försök nr 8: Positivt graviditetstest nr 2

 
 
Snart ska man väl börja tro på det.... och våga hoppas till 100% att det inte är Ovitrellen som spökar. 11 dagar sen jag tog den sprutan nu. Sköterskan sa "ungefär en vecka efter", Fass säger "upp till 10 dagar" så 11 dagars inverkan borde kanske vara ovanligt?
 
Förresten. Inatt när jag sovit ungefär en timme vaknade jag av smärta på höger sida i magen, typ i ena äggledaren eller äggstocken. Det kändes som mensvärk i riktig koncentrerad form och jag låg och kved och gnällde och sambon fick hålla om mig, han visste ju inte heller vad som hände. Det är ju just på höger äggstock mina mogna äggblåsor satt. Efter kanske 5 minuter släppte det och sen fortsatte det bara "mola" som det numer gör konstant. Jag var tvungen att googla utomkvedeskap men sån smärta låter inte som min. Jag ska nog inte googla så mycket förresten alls...
 
Vad gör jag vaken 08.29 en lördag? Jo dels förkylningen som fortfarande är kvar, och dels har jag alldeles för mycket energi för att sova. Och vem vill inte gå upp tidigt och ta ett graviditetstest som visar positivt??? Det jag drömt om i flera år!!! Tyvärr har sambon smittats av min förkylning så vi avlöser varann här, precis som en familj, visst? Nu ska jag skapa en ny kategori: Graviditet. Först skrev jag "Graviditet 1" men sen ångrade jag mig raskt för det här ska banne mig inte vara 1 av många försök utan det här ÄR graviditeten som ska leda fram till ett barn. Sjukt overkligt och roligt!


Kommentarer
DmPCOS

Det är sjukt! Det är underbart! Kan inte vara annat efter 11 dar. Efter flera test. Bara göra ett till efter ett par dar;) Men visst är de häftigt att läsa digitaltesten med texten "Gravid" på?

Googla inte, fast svårt att låta bli är de;) Önskar all lycka att allt går vägen för er nu!

Svar: Det är jättehäftigt att se de orden. Jag kan fortfarande efter några timmar se texten. Gravid 2-3 veckor. Tack för dina lyckönskningar.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 09:12:29
Jessie

Men vad roligt!! Grattis! Du har en otroligt mysig och häftig resa framför dig nu. Så njut bara utav livet, för snart är det UL och ni får se erat lilla mirakel för första gången :)

Kram!

Svar: Det känns häftigt och otroligt. Tack och kram.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 09:22:20
URL: http://nattstad.se/itsjessie
Dujaghanvi

Så oerhört STORT grattis! Fantastiskt! Är SÅ glad för er skull!

Svar: Tack :) Det känns galet.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 09:25:14
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Dujaghanvi

Ps tror inte det hade stått "gravid 2-3 veckor" om det varit ovitrellen, i så fall "gravid 1-2 veckor". Men inte ens det hade det stått efter 11 dagar, tror jag iaf! Ds

Svar: Nej, kanske inte. Hoppas inte det.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 09:26:52
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Mariadottir

Åh! Vilken lycka!!! Det bara kan inte vara Ovitrelle! Leendet är konstant här! GRATTIS!!!

Svar: Vad kul, vad glad du är för min skull. Tack :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 09:43:18
URL: http://mariadottir.wordpress.com
Jessica

Hej! Jag vet inte hur jag hittade till din blogg men jag har följt dig ett tag :) jag blev så otroligt glad när jag läste att testet va positivt :) så jätte stort grattis jag ser fram emot att få följa er resa!

Svar: Hej Jessica. Tack, jag kommer fortsätta skriva.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 09:48:05
Linda

Det är med tårar i ögonen jag önskar er det största GRATTIS som finns!

Svar: Vad söt du är :) Tack
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 10:32:55
Tina

Åh vad roligt, grattis!!! Ni är så värda det där plusset. Som ni jobbat för det. Lycka!

Svar: Tack, det känns så roligt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 10:35:13
Becca

Grattis! Har följt er resa länge nu och blir så glad för er skull! Tror absolut inte det där är av ovitrelle. Inte så starkt streck och absolut inte 2-3 på digitala. Lycka till, nu börjar en annan resa :)

Svar: Tack, jag ser fram emot den resan.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 11:28:05
URL: http://denlangavagendit.blogspot.se
Åsa

Tusen gånger grattis! Äntligen var det eran tur :) Hoppas att graviditeten fortskrider och att du får må bra :) Men jag vet av egen erfarenhet att, fastän man mår kasst å spyr så är man lyckligare än någonsin innan bara för att det betyder att bebis i magen är där! Jag mådde dålig å spydde från v 5-17 och kunde inte varit lyckligare! :) nu är lilleman snart 3 månader. grattis igen ja unnar er verkligen denna resa och fantastiska äventyr som ni äntligen fått påbörja <3

Svar: Jag har molvärk och njuter. Illamående är jag inte lika öppen för, men kommer det så kommer det. Tack, Åsa.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 12:26:43
A

Ah men herreminje så underbart! stOOrt Grattis :)
Nu håller vi alla tummar å tår för att allt ska gå vägen precis som de SKA göra :)

Svar: Javisst, det är det viktigaste. Tack, A!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 13:38:48
URL: http://our-dream.bloggplatsen.se
Drömmar och längtan

Hurraaaaa! Vad glad jag blir :) jag hade samma smärta som du i början, var livrädd för utomkveds men icke! Jag hade världens molvärk och växtvärk fram till vecka 16 ungefär så det kan va så :) är såååå glad för er skull!

Svar: Det får gärna växa och smärta så länge fostret lever och mår bra! Känner molvärk hela tiden.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 15:35:46
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/
Frida

Ett stort stort GRATTIS till er! :) äntligen har er önskan gått i uppfyllelse, :) önskar er all lycka!!!!

Svar: Tack, det är en väldigt djup önskan som gått i uppfyllelse, nu ska den bara stanna och må bra.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 15:41:19
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Frejasmamma

GRATTIS :) Nu har du en fantastisk resa framför dig det kan jag lova :) Hoppas att jag åxå får möjligheten att återigen uppleva denna härliga resa :) Hur länge har det tagit för dig att bli gravid ??

Svar: TACK! Det hoppas jag också.Vi har velat ha barn sen sept -12 och började med medicinsk hjälp i jan-13. Sedan fick jag min första äl av tre i maj-13.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-26 @ 18:36:16
Sandra

Helt fantastiskt. Grattis. Håller tummarna

Svar: Tack :) Hoppas embryot mår bra och växer nu.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-27 @ 05:01:02
Frejasmamma

Oj ja då har ni väntat länge! Skönt att äntligen få slappna av och bara njuta :)

Svar: Ja, det är vi värda tycker jag. Försöker njuta så mycket jag kan.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-27 @ 06:16:50
Ennyfasilivet

Åååh!!!! Grattis!!! Blev helt varm inombords. Minns att du och jag pratade på FL mejlen precis när du slutat med P pillerna.. Och nu står du här :) grattis igen!! Håller alla tummar!! När blir bf?

Svar: Jag har lite kort minne tyvärr. Men kul att du är här! BF är 31 dec utifrån beräknad ägglossning, sen kommer det säkert flyttas fram eller bakåt ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-27 @ 08:47:33
URL: http://ennyfasilivet.blogg.se
drommaromettplus

STORT Grattis!!! Är så glad för din skull! Många Kramar till dig

Svar: Tack så mycket :) Kram!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-27 @ 10:28:59
URL: http://drommaromettplus.blogg.se/
sockernosen

Men GRATTIS!!! Åh, så roligt! Blir så glad för eran skull!

Svar: =) took me by surprise
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-28 @ 14:46:13
URL: http://sockernosen.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0