Mens idag - klartecken för Puregon kur nr 3

Igår kväll började det krampa välbekant i magen och låren. Mensvärken. Lite ljusrosa på toalettpapperet, jag började se vart det leder... Bäst att sova med binda. Inget under natten (som vanligt) men imorse i duschen rann det till. Hej mens! Och hej Puregon!
Jag mailade och avbokade läkarbesöket som jag bokat in av oro för den ovanligt sena mensen (dag 6 efter Provera).
 
Jag: Hej. Jag fick mens imorse! Måste boka av VUL. Och ha lite mer tålamod... När kan jag börja med Puregon? Om hur många dagar är bäst?
Barnmorskan:  Hej x. Du ska starta på lördag med Puregon, åter på xx datum xx tid.
Jag: OK, då gör jag det! Ska jag starta på 50 som vanligt?
Barnmorskan: Yes!
Jag: 50 blir det. Skönt att äntligen få börja igen. Hoppas på ett positivt graviditetstest på julaftons morgon...
Barnmorskan: Det vore väl en kanon julklapp!!
 
Det vore det verkligen...!


Kommentarer
Tossan

Lycka till denna gången :)

Svar: Tack ska du ha!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-11-21 @ 20:22:04
URL: http://www.thedreamofachild.blogg.se
Drömmar och längtan

Härligt! Äntligen :)

Svar: Ja, äntligen säger jag med! :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-11-23 @ 08:35:31
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0