Negativt på bim-1

Det här med BIM (beräknad icke mens) stämmer ju inte riktigt när man tar Puregon och inte har en normal menscykel. Men om man räknar att en cykel ska vara 28 dagar, och med ÄL på dag 14, så kan man testa två veckor efter Ovitrelle. Imorgon lördag är det 14 dagar. Men eftersom det är midsommar och jag uppskattar alkohol vid sådana tillfällen, ville jag veta innan dess. Så jag testade redan igår, tolv dagar efter Ovitrelle/ägglossning och fick ett tydligt negativt besked. Idag, tretton dagar senare, provade jag igen och lika tydligt var det negativt. Jag testar ju med stickor som visar två streck vid graviditet och vid negativt ett streck som bara visar kontrollstrecket. Och både igår och idag lyste bara ett enda streck ilsket rosa.

Jag vet att man inte kan säga säkert så tidigt. Helst ska jag vänta några dagar till. Kanske en vecka till rentav. Men jag känner mig inte gravid och jag är osäker på om jag ens fick ägglossning med tanke på de spottings jag fått.
 
Dagarna efter Ovitrelle hade jag ont i brösten och mensvärk. Troligen bara biverkningar, med facit i efterhand. Så jag ställer in mig på att jag INTE är gravid och bestämmer mig för att ha en skön, avslappnad sommar och börja igen i augusti. Kanske kan jag försöka gå ner i vikt också, fast jag är sjukt omotiverad. Jag väger nästan 70 kg och skulle vilja väga åtminstone bara 60. Det skulle nog underlätta enligt nästan allt jag slukat om PCO och infertilitet på webben och i tidningsartiklar.
 
På ett sätt, och det känns märkligt, är jag lättad över att jag inte vara gravid nu. Jag ser positivt på att slippa illamående i sommar och inte behöva deklarera graviditet det första jag gör när jag kommer tillbaka till jobbet efter semestern. Det känns skönt att ta en paus då jag under hela våren knaprat piller och tagit sprutor. Det känns helt enkelt som att det där med barn, det tar vi i höst.

Ha en fin midsommar allesammans!


Kommentarer
Drömmar och längtan

Jag säger detsamma, i höst då jäklar ska jag bli gravid! :) och du med hoppas jag! Ha en underbar midsommar och njut av att få äta och dricka vad du vill, rätt som det är är det slut på det ;)

Svar: Då ska vi gå i vinter med våra magar och bara mysa! Jag hade en skön midsommar i goda vänners lag och drack mycket vin. Känns som att jag kan njuta och vara fri ett litet tag till.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2013-06-21 @ 14:01:40
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0