Bara en vecka kvar till Pergotime

Nervös för eventuella biverkningar, annars räknar jag ned dagarna! Egentligen var tanken att jag skulle äta enligt lchf men min dåliga karaktär hindrar mig. Det känns för närvarande mer rimligt att äta varierat med fokus på grönsaker, kött, fisk och feta mejeriprodukter (min egen tro att grädde och ägg kan boosta fertiliteten) och se till att blodsockret är på en jämn nivå. Knapra krom och B-vitamin, men bara veckan ut. Sedan vill jag inte riskera något utan kommer enbart ta Mitt Val och Omega-3 som förmodligen bara är nyttigt. Jag har även funderat på att boka in massage inom den närmsta tiden, för att slappna av mer och må bra. Grubblar ju som bekant mycket över detta med barn, och så är det mycket förändringar på jobbet som är aktuella nu efter jul vilket ökar min stress. Alkoholen borde jag ju också rimligtvis också minska, men tror inte att mitt intag kan minska fertiliteten i någon större utsträckning. Nu under ledigheten har det ju blivit vin och drinkar några gånger i veckan, men kan inte se det som troligt att det kommer bli särskilt mycket framöver. För säkerhets skull borde jag kanske pausa det, och enbart ta ett glas vin på sin höjd.
Nu ska jag sova! Det ökar ju också välbefinnandet, särskilt för en sömntuta som jag som helst sover 10 timmar om det finns möjlighet.


Kommentarer
tilda

Hej! Jag ska börja äta Primolut-Nor och Pergotime. Har du ätit primolut-nor för att framkalla en blödning? Varför ska du just börja med Peegotime om en vecka? Jag förstår det som att jag ska äta Primolut-Nor i ca 10 dagar, några dagar senare få en blödning och på min femte blödningsdag börjar jag med Pergotime?

Svar: Hej!Jag fick enbart Pergotime utskrivet, ska äta det utan att vänta på mensen. På dag 5, bara att dagen är mensfri. För 5 år sen åt jag Gestapuran för att få blödning, det är väl ungefär samma sak.
Jag börjar med Pergotime då eftersom då har jag tid inbokad för VUL (vag. ultraljud) 9 dagar senare. Då ska jag se hur äggblåsan ser ut.
Det du beskriver låter rätt men jag är ingen läkare :)
None None

2013-01-12 @ 07:44:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0