Andra försöket - Dag 1 med Pergotime dubbelkur

Å så kör vi igen. Två tabletter till frukosten i fem dagar. Som hjälp på traven dricker jag två klunkar aloe vera morgon och kväll och ligger på spikmattan. Just två saker som jag läst ska förbättra livmoderhalsens slemhinnas tjocklek. Och så knaprar jag solrosfrön som snacks på jobbet. Det mättar, är gott och lätt att ha med sig, samtidigt som jag läst att det ska få ägget att fastna lättare. Inget av dem är något som gynekologen bett mig göra. Allt på eget bevåg. Med medföljande risk för negativ inverkan, icke att förglömma.

Dag ett gav som väntat inga tecken på biverkningar. Något vore ju trevligt att känna, men ägglossning kan det bli ändå.
Ingen mens emellan kurerna så det ska jag ta upp med gyn nästa besök. De oroar sig lite över det på Familjeliv, att jag inte får Provera som de andra pcoarna som äter Pergotime. Jag vill ju inte försämra mina chanser pga det, om det är en fördel att "blöda ur".
Tyvärr är jag pessimistisk just nu och tror inte att dubbelkur ger något heller. Det känns i magen på nåt sätt. Varför skulle jag lyckas med just det som jag så hett vill? En del får ju kämpa flera år, varför skulle just jag lyckas före dem?
Och sen svänger det. Istället myser jag. Tänk om min graviditet startar precis nu? Dag fem på graviditeten. Vecka 1.
Räknar ner dagarna till nästa gyn-besök...


Kommentarer
Åsa

En fråga... kör du pergotime utan att du fått mens .? Jag får provera och får inte ta pergotime utan en blödning då min läkare säger att de inte finns någon mening... kan inte få äl utan mensen... därför man tar de på mensens 5dag.

Svar: Svar ja.Jag frågade just vid första försöket ifall jag inte behövde något blödningsframkallande först, men min läkare intygade att det inte behövdes. Om vi tänker hönan och ägget - vilket kom först - så borde man kunna få ägglossning utan att ha mens först eftersom mens kommer efter ägglossning och ej vice versa.
Men jag ska ta upp saken nästa besök, och fråga. Jag tror själv att det är bättre att blöda först så man "blöder ur" och sedan signalerar till kroppen att en ny cykel startar.
None None

2013-02-12 @ 12:27:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0