Försök nr 6: VUL nr 2

Inga mogna blåsor med 50.
 
Pga. överstimuleringen sist (väldigt pigga äggstockar, kommenterade gynekologen idag) vill läkarna ta det försiktigt och har därför låtit mig spruta med låga 50 enheter i elva dagar. Tidigare har jag ju fått öka till 75 redan på dag 8. Men så slog det lite slint sist och mellan dag 16 och 19 gick jag från två till minst fyra mogna äggblåsor vilket orsakade avbruten behandling :(
 
Så nu tar vi det låååångsamt. Elva dagar med 50 har det blivit, vilket inte gett något resultat. Äggblåsorna var många men små. Så fr o m ikväll ska jag öka "två snäpp" på sprutan, mellan 50 och 75, vilket blir ungefär 67,5.
 
Acnen har kommit tillbaka också. Jag har verkligen skött om huden - ångat, rengjort, sprayat med lugnande Thermalvatten och hållit den mjuk med ansiktskräm. Den har blivit rätt fin på de här två månaderna. Nu börjar såklart onda finnar ploppa upp som på beställning. Absolut Puregons fel. Ligger som myggbett längst haklinjen :(
Det är bara att stå ut några dagar till!
Tydligen är det bara lyckosamt att det går långsamt. Östrogenet bygger upp en lagom tjock slemhinna och ett kvalitetsägg kan mogna fram sakta men säkert.
Jag ska tillbaka på måndag och har sexförbud på söndagen "för säkerhets skull" även om läkaren inte hyste några större förhoppningar om att jag är redo för ägglossning då.
 
Får jag gissa?
Jag gillar inte att gissa eftersom det känns som att det alltid blir tvärtom.
Men jag tror att jag kommer ha nån liten äggblåsa på väg på måndag men för liten för att vara redo att lossa. Kanske får jag fortsätta med 67,5 typ fyra dagar till, och sedan återbesök för att sätta in en dos på 75, återbesök och eventuellt Ovitrelle (ägglossningsspruta).
Alternativt har det kommit nån liten äggblåsa på måndag och jag får ta 75 direkt för att öka på utvecklingen.
Jag tror att jag kommer få spruta 8 dagar till med Puregon, på nivå 67,5 eller 75! Det betyder Ovitrelle nästa torsdag?
 
Med bara tre veckor kvar till jul och julstängt vill jag bara skynda på! Läkaren med! Väx, små ägg, väx!
 
Här kommer en sång jag lyssnar på:
Annika ur Pippi - Mors lilla lathund - https://www.youtube.com/watch?v=7LIjCfNz-AA


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0