Utmaning: 19 dagar utan godis

Eftersom jag är en liten godisråtta äts det något sött och onyttigt varje dag, ibland flera gånger om dan.
Därför har jag gett mig själv en liten kick-start-utmaning:

inget godis på 19 dagar!


Och som ni alla vet är det påskafton om 19 dagar vilket betyder att jag först då får äta. Notera - äta - inte svulla.

Start: tisdagen 2012-03-27
Stopp: lördagen 2012-04-14

Godsförbudet inkluderar:

- lösgodis
- sesamkakor
- flapjacks
- choklad
- karameller
- bakelser
- läsk

Glass, kakor och efterätt: undantag, men enbart i goda vänners sällskap, icke ett fall för sötsug eller spontanköp på tobaksaffären.

Det är en deal.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0