Börja träna

Förnuftet säger att jag borde börja förbereda mig. Om jag inte kan få börja göra barn nu, vi är ju två om beslutet, kan/bör jag ju förbereda mig och skapa mig de bästa förutsättningarna inför dagen då det är det dags. Med andra ord: gå ner i vikt och få bort den runda (bebistomma) magen. Jag läste någonstans att det ibland räcker med att gå ner -5 kilo för att kroppen ska komma igång. Släppa lite ägg, det är väl allt en kvinna kan önska?

Det kan tyckas så enkelt.
Ät regelbundet. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis. Hålla blodsockernivån stadig. Inte som nu, när jag skippar frukosten och blir hungrig framåt lunch, som ibland består av smörgås, ibland en drickyoghurt, ibland en hamburgare och ibland en redig portion från gårdagens middag - för att senare invänta dippen vid 15-tiden som resulterar i något sött ur automaten. Hem vid 17.00 och middag. Sötsuget på posten vid 20.00 - smyg ut i köket efter honung med té, mikrovärmd bulle från frysen eller någon kvarglömd karamell långt in i skafferiet.

Träna regelbundet. Ut och rör på dig, kvinna! En halvtimme träning två-tre gånger i veckan räcker. Jag önskar att jag åtminstone vore periodare med liiite fler intervaller. Nu brukar det bli 2 ryck om året, där jag har träningslust i två, tre månader för att sedan låta det glesna ut.

Titta, jag har ju receptet!
Sockersuget är det värsta. Jag är motiverad, men när det väl sätter in, ja då vill jag banne mig unna mig. Jag har ju jobbat så hårt i tre timmar nu...! det var ju ändå 24 timmar sen jag käkade godis senast...! det är ju bara en liten sesamkaka med vanilj...! en kopp choklad har ingen dött av...!

Men nu har jag orkat träna två gånger på fyra dagar. Ska försöka ge mig ut och jogga varannan dag. Träna inför Vårruset som jag satt upp som morot - jag måste ju orka springa 5 km utan att tuppa av, när det är publik och allt! Jogging kräver inte heller att jag tar bussen till någon lokal, eller att jag måste ta med mig träningskläder och handduk på morgonen. Det går att ge sig ut genom dörren och återvända efter 30 minuter.

Jag börjar så. Sen kanske jag orkar fixa nytt Friskis & Svettis-kort. Och utnyttja simkortet jag köpte förra året...

Sen kanske resultate blir ett minskande magmått, menstruation på egen hand, ägglossning och graviditet - om man ska vara så fräck.

Just det. Jag vägde 64 kilo sist jag skrev här. Det var sex månader sedan. Nu väger jag 68. Man kan tycka vad man vill om vikten, jag har bukfetma och det ska BORT! För det ska vara en bebis där istället, ser du.

Ciao.


Kommentarer
Anonym

Du är så stark som gör detta! :) sockersuget är vår bov för pcoare..grr

2015-02-07 @ 09:39:55
Agge

Tips och råd för att minska på sockret? ! Gud vad du är duktig!

2015-02-07 @ 09:41:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0